Tesla dă peste cap programul lui Joe Biden de electrificare a autostrăzilor

Prin intermediul programului National Electric Vehicle Infrastructure (NEVI), guvernul a alocat 5 miliarde de dolari către state pentru o perioadă de cinci ani, în vederea construirii a 500.000 de stații de încărcare pentru vehiculele electrice.

Tesla, liderul pieței de vehicule electrice, care operează cea mai mare rețea de încărcare rapidă din SUA, cunoscută sub denumirea de Superchargers, a fost văzută ca o componentă esențială a acestui plan și a obținut o parte semnificativă din aceste fonduri federale.

Cu toate acestea, odată cu apariția știrilor despre concedierile masive din echipa de încărcare a vehiculelor electrice a Tesla, companiile de încărcare au început să primească apeluri de la proprietari care își caută parteneri noi pentru proiectele lor de încărcare private, după ce Tesla s-a retras.

Astfel, acum, companiile de încărcare se pregătesc pentru posibila retragere a Tesla din programul federal. Acest lucru ar putea genera noi dificultăți într-o lansare deja încetinită.

„Acest lucru va întârzia implementarea NEVI, fără îndoială”, a declarat Aatish Patel, co-fondator al XCharge North America, producător de încărcătoare pentru vehicule electrice destinate flotelor și operatorilor de stații de încărcare.

Proiectele de încărcare finanțate de NEVI vor trebui reevaluate

Dacă Tesla se retrage, atunci proiectele de încărcare finanțate de NEVI vor trebui reevaluate de state, a adăugat el pentru Reuters.

„Multe dintre aceste stații nu vor fi construite în acest an sau în termenii stabiliți inițial”, a continuat Patel.

El a menționat că firmele imobiliare din Texas, Louisiana și New York, care reprezintă aproximativ 10 locații non-NEVI, au început să caute parteneri noi după ce Tesla și-a anunțat concedierile.

Tesla a obținut fonduri pentru construirea încărcătoarelor pentru 69 din cele 501 de stații de încărcare finanțate de NEVI anunțate până acum, conform unei firme de cercetare din San Francisco, EVAdoption.

„Ne referim la toate aceste stații NEVI care au primit finanțare. Ele nu vor mai progresa”, a explicat Brendan Jones, CEO al Blink Charging, pentru Reuters.

Joe Biden
Joe Biden/SURSA FOTO: Dreamstime

Blink a primit trei solicitări din două state referitoare la mai multe stații private unde Tesla s-a retras și au fost nevoiți să caute soluții alternative.

Lansarea programului federal a fost deja încetinită. Regulile mult așteptate privind eligibilitatea pentru fondurile federale au fost stabilite la începutul anului trecut, dar doar câteva stații de încărcare finanțate la nivel federal au fost deschise publicului.

Tesla intenționează să extindă rețeaua Supercharger, dar într-un ritm mai lent

După concedieri, Elon Musk, într-o postare pe platforma sa de socializare, a declarat că Tesla intenționează să extindă rețeaua Supercharger, dar într-un ritm mai lent pentru noi locații, concentrându-se pe operarea la capacitate maximă și extinderea locațiilor existente. Nu a oferit detalii suplimentare despre decizia sa în cadrul interviului cu Reuters.

Totuși, vineri, Musk a menționat pe platforma sa de socializare că Tesla va investi peste 500 de milioane de dolari în acest an pentru a-și extinde rețeaua de încărcare rapidă.

„Așa cum am mai menționat: Tesla va aloca peste 500 de milioane de dolari pentru a extinde rețeaua noastră Supercharger, creând mii de noi încărcătoare în acest an”, a afirmat Musk.

El a subliniat că aceste investiții vor acoperi doar noi locații și extinderi, fără a lua în considerare costurile operaționale, care sunt considerabil mai mari.

Schimbările în planurile Tesla vor avea un impact asupra întregii industrii

Un purtător de cuvânt al Oficiului Federal Comun pentru Energie și Transport, care supraveghează programul NEVI, a declarat într-un e-mail că deciziile individuale de afaceri nu sunt așteptate să afecteze proiectele de încărcare a vehiculelor electrice finanțate de guvern.

Statele care au alocat centre NEVI Tesla monitorizează îndeaproape situația. Departamentul de Transport din Colorado, de exemplu, va ajusta programul în funcție de nevoile și schimbările din piață.

Cu toate acestea, schimbările în planurile Tesla vor avea un impact asupra întregii industrii a vehiculelor electrice. Majoritatea producătorilor auto au adoptat standardul de încărcare nord-american (NACS) al Tesla pentru vehiculele lor, ceea ce ar putea beneficia alte startup-uri de încărcare și angajați recenți disponibilizați de la Tesla.

„Există o oportunitate pentru alte companii să intervină și să umple acest vid dacă Tesla renunță la proiectele pe care le-a câștigat sau își retrage aplicațiile”, a concluzionat Rick Wilmer, CEO al ChargePoint, pentru Reuters.

În timp ce rivali precum EVgo caută să-i recruteze pe cei disponibilizați de la Tesla, se pare că industria se adaptează la schimbările într-un efort de a continua extinderea infrastructurii de încărcare pentru vehiculele electrice.