Producătorul american de automobile electrice Tesla a primit undă verde pentru începerea producției în China. Tesla a semnat încă din 2018 un acord cu autoritățile chineze pentru construcția unei fabrici la Shanghai.
Tesla a fost adăugată pe lista producătorilor auto aprobaţi, a anunţat joi Ministerul Industriei din China, grupul american obţinând astfel certificatul necesar pentru a începe producţia în statul asiatic, transmite Reuters.
Aceasta înseamnă „că Testa a obţinut undă verde pentru producţia în China”, a afirmat Yale Zhang, şeful firmei de consultanţă Automotive Foresight din Shanghai. Tesla poate începe oricând producţia, a adăugat el.
În 2018, Tesla a semnat un acord cu autorităţile chineze pentru construcţia unei fabrici la Shanghai, numită „Gigafactory” – prima unitate a producătorului situată în afara SUA. Aici ar urma să fie produse 500.000 de vehicule pe an, după finalizarea construcţiei, prevăzută în 2020. Şeful Tesla, Elon Musk, a estimat că uzina va costa aproximativ două miliarde de dolari, iar proiectul va fi finanţat prin obligaţiuni locale.
Dar analiştii avertizează nu se ştie sigur dacă Tesla va reuşi să-şi îndeplinească ţintele de producţie din China, ţinând cont de incertitudinile privind comenzile, forţa de muncă şi furnizorii auto.
O fabrică locală va ajuta Tesla să-şi reducă preţurile pe o piaţă unde concurează cu noua generaţie de vehicule electrice fabricate de producătorii auto chinezi şi străini.
„Maşini accesibile trebuie să fie produse pe acelaşi continent ca al clienţilor. Uzina Shanghai Giga va produce versiuni accesibile ale modelului 3/Y pentru China”, a scris Musk pe Twitter.
În faza iniţială, Tesla va produce maşinile sale Model 3 şi Model Y la Shanghai, capacitatea anuală urmând să ajungă la 250.000 de vehicule.
Piaţa auto chineză – cea mai mare din lume – a înregistrat în septembrie o scădere a vânzărilor de 5,2%, a 15-a lună consecutivă de declin, după un recul de 6,9% în august şi de 4,3% în iulie, arată datele publicate luni de Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM).
Luna trecută, au fost livrate în China 2,27 milioane de vehicule. În urma reducerii subvenţiilor la achiziţionarea de automobile electrice şi hibride, vânzările pe acest segment au scăzut cu 34,2% în septembrie, a treia lună consecutivă de declin. CAAM se aşteaptă ca anul acesta livrările de vehicule electrice şi hibride să crească, dar într-un ritm mai lent, la 1,5 milioane, faţă de 1,6 milioane previzionate anterior.
O încetinire semnificativă a gigantului sector auto al Chinei ar reprezenta un motiv de îngrijorare pentru liderii de la Beijing deoarece este un motor important de creştere a economiei şi un barometru semnificativ al dorinţei chinezilor de a face achiziţii.
Luna aceasta, Tesla a anunţat că livrările sale au urcat cu mai puţin de 2% în trimestrul trei din 2019, sub estimările analiştilor.
Livrările totale s-au situat la nivelul record de 97.000 de vehicule în perioada iulie-septembrie 2019, în timp ce analiştii se aşteptau la 97.477 unităţi, conform datelor Refinitiv. Din totalul vehiculelor livrate de Tesla, 79.600 de automobile au fost Model 3, în timp ce analiştii se aşteptau la 79.470 unităţi.
În trimestrul doi din 2019, Tesla a livrat 95.356 vehicule.
Compania, condusă de miliardarul Elon Musk, este sub presiune pentru a-şi majora producţia, în timp ce trebuie să demonstreze că există o cerere sustenabilă pentru vehiculele sale şi poate ajunge profitabilă.
Pentru acest an ţinta Tesla este să livreze 360.000 – 400.000 vehicule, ceea ce înseamnă că în ultimul trimestru din acest an ar trebui să livreze cel puţin 104.800 de unităţi.
Vehiculele companiei – Model S şi X – se confruntă cu dificultăţi în urma recentelor lansări ale SUV-urilor complet electrice de la Audi şi Jaguar Land Rover.
În trimestrul trei din 2019 livrările Model S şi X au scăzut cu 1,4%, la 17.400 unităţi, sub estimările analiştilor – 18.829 vehicule.
Elon Musk, directorul general al Tesla, declara în septembrie că producătorul american de automobile electrice intenţionează să-şi extindă prezenţa pe majoritatea pieţelor din Europa de Est, la începutul anului viitor.
Într-un mesaj pe Twitter, Musk şi-a exprimat speranţa că vor fi demarate activităţi „în Slovacia, Croaţia, Serbia şi în cea mai mare parte a Europei de Est la începutul anului viitor”.