Tesla a fost refuzată de SAP

Grupul german SAP, cea mai mare companie de software din Europa, a decis să renunțe la Tesla. Nemții nu mai vor să achiziționeze automobile de la Tesla pentru flota sa de vehicule. Asta din cauza problemelor legate de lipsa de punctualitate a livrărilor și fluctuațiile de preț. Acestea sunt informațiile furnizate de cotidianul Handelsblatt, preluate de Reuters.

Handelsblatt citează o declarație a managerului flotei auto de la SAP, Steffen Krautwasser. Acesta a subliniat că prețurile de listă ale automobilelor Tesla suferă fluctuații mai mari decât cele ale altor producători. Acest fapt complică planificarea și reprezintă un risc mai mare pentru companie.

SAP se alătură astfel firmelor de închirieri de automobile Hertz Global Holdings și Sixt SE. Acestea au decis, de asemenea, să renunțe la achiziționarea de automobile Tesla. Asta, în urma deciziei lui Elon Musk de a reduce prețurile pentru toate modelele Tesla într-o încercare de a stimula vânzările.

Decizia lui Musk a avut un impact semnificativ asupra valorii de revânzare a automobilelor Tesla second-hand. Faptul a afectat în mod indirect companiile de închiriere auto. Dar și alte entități care gestionează flote auto, pentru care deprecierea activelor reprezintă un risc major.

Articolul din Handelsblatt a generat o reacție puternică pe piața bursieră, unde acțiunile Tesla au înregistrat o scădere de aproape 6%. Prețurile acțiunilor Tesla au atins nivelul de 177,27 dolari, cel mai redus din luna mai 2023, ceea ce a dus la o scădere cumulată de 28% de la începutul anului. Declinul s-a accentuat după ce Tesla a prognozat că ritmul de creștere al livrărilor în 2024 va fi „semnificativ mai mic” decât avansul de 21% înregistrat în anul precedent.

În cazul în care pierderile vor continua, Tesla, cel mai valoros constructor auto din lume, ar putea suferi o diminuare a valorii de piață de aproximativ 34 miliarde de dolari.

Investigație NHTSA privind vehiculele

Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a anunțat o investigație. Ea acoperă aproximativ 334.000 de vehicule Tesla Model 3 și Model Y începând cu anul 2023.

Aceasta vine în urma unei investigații Reuters din decembrie. Care a constatat că zeci de mii de proprietari de Tesla au suferit defecțiuni premature ale unor piese de suspensie sau de direcție pe parcursul a cel puțin șapte ani.

Unii șoferi au relatat povești înfiorătoare despre întreruperi bruște ale servodirecției la viteze care aproape că au provocat accidente. Documentele Tesla au arătat că producătorul auto a încercat să dea vina pe șoferi. Pentru defecțiunile frecvente ale pieselor de suspensie și de direcție despre care știa de mult timp că sunt defecte.

Tesla nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii cu privire la investigația actualizată a NHTSA.