Fără a se afla în concurență directă, Tesla și Daimler arată diferența între un producător relativ nou de vehicule, plin de strategii de marketing și planuri care se materializează greu, și unul de tradiție care a ales să nu anunțe sau să promită ci să livreze vehicule.

În funcție de caroserie și domeniul de utilizare, eCanter are o capacitate utila de încărcare de până la 4,5 tone. Sistemul electric al autovehiculului conține șase baterii litiu-ion de înaltă tensiune, fiecare generând 420 V și 13,8 kWh. În locul unui motor diesel, un sistem de propulsie electrică cu un motor cu magnet permanent oferă o putere de 129 kW (180 CP) prin intermediul unei transmisii cu o singură treaptă pe puntea spate. Cuplul constant de 285 newtoni este obținut în primele secunde de conducere și îi permite autocamionului de 7,49 tone să accelereze similar cu o mașină de pasageri. Viteza maximă a eCanter – ca a oricărui alt autovehicul din clasa sa de greutate – este limitată la 80 de kilometri pe oră. Bateriile cu o greutate totală de aproximativ 600 de kilograme asigură o autonomie de peste 100 kilometri, ce depășește distanța medie zilnică parcursă de un autocamion ușor angrenat în operațiuni logistice.

Autocamionul ușor complet electric este răspunsul Daimler Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) la nevoia publicului de reducere a emisiilor și a zgomotului pentru creșterea continuă a operațiunilor de distribuție la nivel urban. FUSO eCanter nu este doar un vehicul ecologic, ci este și eficient din punct de vedere al costurilor și economic pentru clienți. În comparație cu un autocamion diesel convențional, eCanter permite economisiri de până la 1.000 de euro la 10.000 de kilometri rulați.

Marc Llistosella, Head of Daimler Trucks, Asia: „Prin FUSO eCanter, marcăm livrarea primului camion complet electric produs în serie către clienții noștri din Europa. Cei peste 90.000 de kilometri parcuși în testele realizate în condiții de funcționare cotidiană ne garantează faptul că predăm clienților noștri un autovehicul super-fiabil și economic. Cu FUSO eCanter, clienții noștri nu numai că operează flote silențioase și fără emisii de CO2, ci totodată reduc costurile de operare. Acesta este viitorul transportului și sectorului logistic la nivel urban.”

 

După ani de dezvoltare și testare minuțioasă, FUSO eCanter este acum integrat complet în linia de producție a versiunilor convenționale ale FUSO Canter. Producția a demarat în Tramagal, Portugalia, în luna iulie a acestui an, toate piesele eCanter pentru piețele din Europa și din S.U.A. fiind produse la această uzină.

Pe 14 septembrie 2017, noul FUSO eCanter a fost introdus pe piața internațională prin lansarea din New York. Astfel, eCanter a devenit primul autocamion ușor complet electric produs în serie la nivel global. În următorii ani, MFTBC intenționează să livreze un număr total de 500 de autocamioane din această generație. În SUA, FUSO eCarter este deja pregătit pentru a fi livrat către compania de logistică UPS, în timp ce în Japonia, lanțul de supermarketuri Seven-Eleven și compania Yamato Transport vor avea fiecare câte 25 de autovehicule eCanter în flotele lor.

Citește și:
Promisiunile Tesla, între „premieră mondială” și „remake”