Probleme pentru Renault pe piaţa autoturismelor electrice, ca urmare a deciziilor luate recent de rivalii de la Tesla.

Politica de tăieri de preţuri a Tesla pune presiune pe Renault, chiar în Franţa

Având în vedere că producătorul american a tăiat de mai multe ori preţurile maşinilor sale, oficialii Renault au anunţat luni, 17 aprilie, că îşi vor revizui politica internațională de prețuri pentru mașinile electrice, pentru a se asigura că vor putea rămâne competitivi.

Tesla a scăzut în mod repetat preţurile pentru maşinile sale în SUA, însă vineri, 14 aprilie, a venit cu un anunţ privind tăieri de preţuri în Europa, inclusiv acasă la Renault, în Franţa, notează jurnaliştii agenţiei Reuters.

Mai mult, au fost anunţate reduceri de preţ şi pentru piețele din Israel și Singapore, americanii de la Tesla extinzând astfel un program de discounturi generoase care a început în luna ianuarie în China.

Fabrice Cambolive, director executiv al Renault, a transmis luni, 17 aprilie: „Vom face o analiză de la țară la țară, piață cu piață, privind nivelul de competivitate de care vom avea nevoie pentru a rămâne în joc.”

Renault începe să înregistreze iarăşi vânzări în creştere, după patru ani

În primul trimestru din 2023, Renault a înregistrat vânzări în creştere cu 9%, semnalând că ampla strategie de restructurare a producătorului auto prin care se concentrează pe cele mai profitabile modele ale sale a început să dea roade după 4 ani de declin al încasărilor.

Vânzările au crescut și în luna aprilie, a precizat Fabrice Cambolive, care a avertizat totuşi că tăierile de prețuri anunțate de Tesla reprezintă un semnal de trezire la realitate, chiar dacă vânzările modelului Renault Megane, unul dintre cele mai populare modele ale brandului francez, au crescut puternic în luna martie.

Având în vedere reducerile anunţate, Tesla Model 3 costă acum 41.990 de euro în Franţa, un preţ mai mic cu 10 euro comparativ cu Renault Megane.

„Este clar că (ieftinirile operate de Tesla – n.r.) sunt o provocare, începând cu partea de costuri a lucrurilor. Este un avertisment pe care îl analizăm”, a mai declarat Fabrice Cambolive.

Pe de altă parte, Luc Donckerwolke, preşedintele Hyundai Motor, a declarat că producătorul auto sud-coreean nu va intra într-un război al prețurilor și că ultimele măsuri luate de Tesla reflectă anxietatea tot mai mare a companiei conduse de Elon Musk în fața concurenței în creștere.