Tesla recheamă în service peste 400.000 de mașini electrice. Ce probleme s-au descoperit
Administraţia americană pentru Siguranţa Traficului (NHTSA) a anunțat în cursul zilei de joi că Tesla va rechema la service 475.000 de maşini electrice Model 3 şi Model S pentru rezolvarea unor probleme legate de portbagaj şi de camera retrovizoare.
De asemenea, NHTSA a deschis o investigație privind 580.000 de vehicule Tesla, după ce producătorul american a decis să permită accesul la jocuri video pe ecranele mașinilor, în timp ce acestea se află în mișcare.
Mai precis este vorba despre ”Passenger Play”, funcția care permite pasagerului să se joace pe ecranele tactile centrale ale autovehiculelor. Dacă inițial funcția putea fi accesată doar dacă mașina era în parcare, ultimele modificări permit accesarea ei și atunci când mașina este în mers.
Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) spune că modificarea poate atrage atenția șoferului și crește riscul de accident. Așadar, NHTSA s-a angajat să asigure cele mai înalte standarde de siguranţă pe drumurile naţionale.
De asemenea, Administrația a mai spus că decizia de a deschide investigația s-a bazat pe rapoartele care arată că funcția anterior menționată este vizibilă de pe scaunul șoferului și poate fi activată în timp ce este condus vehiculul.
Sistemul pilot automat al Tesla este investigat
Vara trecută, NHTSA anunța că a deschis o procedură de investigație pentru sistemul pilot automat al Tesla, asta după o serie de accidente în care au fost implicate vehicule ale serviciilor de urgență.
Administraţia americană pentru Siguranţa Traficului (NHTSA) spunea că investigația viza 765.000 de vehicule, aproape tot ce s-a vândut de când modelele au fost lansate în 2014.
Din 2018, NHTSA a identificat 11 accidente în care maşinile Tesla „au ajuns în apropierea locurilor în care se acordă primul ajutor şi au lovit unul sau mai multe vehicule implicate în aceste situaţii”. Au fost raportate 17 răniri şi o victimă în aceste accidente.
Ce recomandări are NHTSA
În anul 2013, Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a venit cu o serie de recomandări pentru a încuraja producătorii de mașini să ia în considerare siguranța și prevenirea distragerii atenției șoferului în designul lor și adoptarea de dispozitive de infotainment în vehicule.
Administrația spune că toate dispozitivele din vehicule ar trebui proiectate în așa fel încât să nu poată fi folosite de către șofer pentru a îndeplini sarcini secundare inerente, sarcini care distrag atenția în timpul conducerii autovehiculului.