Tesla recheamă în Statele Unite peste două milioane de vehicule echipate cu sistemul său de asistență avansată a șoferului Autopilot pentru a instala noi măsuri de siguranță. Totul, după ce un organism de reglementare a siguranței a declarat că sistemul prezintă probleme de siguranță.
Cea mai mare rechemare în service din istoria Tesla
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) investighează de mai bine de doi ani producătorul de automobile electrice condus de miliardarul Elon Musk. Vrea să stabilească dacă vehiculele Tesla se asigură în mod adecvat că șoferii sunt atenți atunci când folosesc Autopilot.
Cea mai mare rechemare în service a Tesla pare să acopere aproape toate vehiculele sale prezente pe drumurile americane, scrie Reuters.
Tesla a declarat într-un dosar de rechemare în service că este posibil ca aceste controale ale sistemului software pentru Autopilot „să nu fie suficiente pentru a preveni utilizarea abuzivă de către șofer” și ar putea crește riscul unui accident.
Administratorul interimar al NHTSA, Ann Carlson, a declarat pentru sursa citată în august că este „foarte important ca sistemele de monitorizare a șoferilor să ia în considerare faptul că oamenii au prea multă încredere în tehnologie”.
Sistemul Autopilot de la Tesla este menit să permită mașinilor să conducă, să accelereze și să frâneze automat în interiorul benzii lor de circulație, în timp ce Autopilotul îmbunătățit poate ajuta la schimbarea benzilor de circulație pe autostrăzi, dar nu face mașinile autonome.
O componentă a Autopilotului este Autosteer, care menține o viteză sau o distanță de urmărire stabilită și lucrează pentru a menține un vehicul pe banda sa de rulare.
Tesla a declarat că nu este de acord cu analiza NHTSA, dar că va implementa o actualizare de software over-the-air care va „încorpora controale și alerte suplimentare față de cele deja existente pe vehiculele afectate pentru a încuraja și mai mult șoferul să respecte responsabilitatea de a conduce în permanență ori de câte ori Autosteer este activat”.
Nu se știe dacă rechemarea va afecta mașinile din Europa sau China
Compania nu a precizat dacă rechemarea în service va fi efectuată și în afara Statelor Unite. Nu este imediat clar dacă și China va cere o rechemare în service pentru aceeași problemă.
Un purtător de cuvânt al Ministerului italian al Transporturilor a declarat că, pentru moment, nu are cunoștință de acțiuni similare întreprinse în Italia. Autoritățile de reglementare din Germania au declarat că analizează această problemă.
NHTSA a deschis o investigație în august 2021 cu privire la Autopilot după ce a identificat mai mult de o duzină de accidente în care vehiculele Tesla au lovit vehicule de urgență staționare și a actualizat-o în iunie 2022. NHTSA a declarat că, în urma investigației sale, Tesla a emis rechemarea în service.
Agenția a constatat că „designul unic al sistemului Autopilot al Tesla poate oferi controale inadecvate pentru șofer care pot duce la o utilizare greșită a sistemului”. NHTSA a analizat 956 de accidente în care s-a presupus inițial că Autopilotul a fost utilizat și s-a concentrat asupra a 322 de accidente în care a fost implicat Autopilotul în ancheta sa.