Așteptările investitorilor au fost temperate după ce compania a ratat anterior previziunile privind livrările de mașini din acest trimestru. Elon Musk avertizase, de asemenea, cu privire la creșterea costurilor materialelor pentru baterii, iar cea mai mare fabrică din Shanghai a companiei a fost afectată de întreruperi din cauza lockdown-ului.

Dar compania își menține în continuare ritmul puternic de expansiune, cu venituri de 18,7 miliarde de dolari, în creștere cu 80%, și cu profituri de 1 miliard de dolari, în creștere cu 246%, precum și cu noi capacități în dezvoltare de la Berlin la Austin – pe lângă faptul că a reușit să-și crească prețurile. Acest lucru susține o profitabilitate uriașă, marja sa brută de 32,9% pentru autovehicule fiind de peste patru ori mai mare decât cea a colegilor din industria globală, ceea ce înseamnă că datoria sa totală, dacă se ajustează pentru finanțarea vehiculelor, se apropie de zero.

Tesla vizează o creștere a producției de 50% pe o perioadă de mai mulți ani, în condițiile în care tranziția către vehiculele electrice abia a început, acestea reprezentând doar aproximativ 1% din mașinile aflate în circulație în prezent. Cotația acțiunilor răsplătește răbdarea investitorilor, depășind până acum în acest an atât firmele de tehnologie americane, cât și pe majoritatea producătorilor auto „tradiționali” la nivel mondial, și reacționează pozitiv la acest set puternic de rezultate din primul trimestru.

Ben Laidler, strategul eToro’s pentru piețele globale, are peste 25 de ani de experiență în investiții pe piețele de capital la nivel global, deținând roluri la companii de top cum ar fi Rothschild, UBS, JP Morgan și HSBC. Este absolvent al London School of Economics (LSE) și al Universității Cambridge, asociat al Institutului de Management și Cercetare a Investițiilor (IIMR) și un comentator obișnuit al piețelor financiare globale.