Acest model este o foarte bună alternativă la modelele SUV și break, care devin din ce în ce mai populare în rândul românilor. Cei de la Trust Motors mi-au pus la dispoziție acest autovehicul pentru a mă bucura de o experiență nou alături de o mașină franțuzească. 

Istoria Citroen C5 

Totuși, țin să vorbesc puțin și despre istoria acestui model, Citroen C5. Deja nu mai este un secret pentru nimeni faptul că francezii fac unele dintre cele mai sigure, dar și frumoase mașini. 

Citroen a lansat în anul 2001 prima generație modelului C5. La acea vreme, acesta a provocat multe discuții în special datorită formei sale: cu partea din față mai lungă, iar cea din spate mai scurtă. Oricine a condus un C5 s-a bucurat de experiența confortabilă pe care o oferea suspensia hidropneumatică pe toate tipurile de drum. O noutate pentru acele vremuri era și faptul că rularea nu mai era mecanică, ci era controlată de un calculator. 

Chiar dacă acel model a creat vâlvă, au durat vreo șase, ca abia în 2007, să apară cea de-a doua generația modelului. În acel moment, Citroen a luat „drumul extravaganței”, mai ales în ceea ce privește designul. Chiar și așa, modelul a fost gândit ca fiind unul extrem de accesibil pentru un public cât mai larg. 

Ani mai târziu, apare cea de-a treia generație a C5, cu o abordare mult mai diferită, care va duce Citroen pe înalte culmi.

Ce este Citroen C5 X, mai exact?

Acum, făcând această trecere rapidă prin revistă, să mergem la Citroen C5 X avut în test drive.

Forma mașinii este cea care scoate din anonimat francezii de la Citroen. Originalitatea acesteia, care are de la SUV înălțimea și de la modelul break forma, nu o face o mașină pe placul tuturor. Aceasta este o mașină destul de mare dacă avem în vedere dimensiunile, ce are o prezență impozantă, însă conferă și acel touch de eleganță specific franțuzească.

Se pot remarca extrem de ușor, nu doar de o persoană ce este pasionată de mașini, liniile îndrăznețe ale caroseriei care coboară ușor pe capotă, dar care se regăsesc și pe lateralele mașinii. 

Citroen C5 X Sursa foto Infofinanciar/Sorina Bucur
Sursa foto: Infofinanciar/Sorina Bucur

Dacă tot vorbim de partea frontală a mașinii, nu pot fi sărite luminile, care dau un aspect furios mașinii. Designul acestora este unul extrem de îndrăzneț, iar îmbinarea acestora cu sigla de la Citroen reprezintă o armonizare perfectă. Acestea au tehnologia LED ce este vizibilă pe timp de zi, dar și de noapte, oferind o imagine diferită modelului mașinii. Tot legat de partea de iluminare trebuie menționat faptul că mașina vine cu faruri ECO LED, dar și stopuri LED. Pe lângă acestea se mai adaugă proiectoarele de ceață LED cu funcție „cornering light”(nr. sistem care asigură iluminarea suplimentară a zonei laterale a vehiculului, respectiv partea interioară a virajelor), dar și luminile cu aprindere automată și comutare automată la faze de drum.

Citroen C5 X Sursa foto Infofinanciar/ Sorina Bucur
Sursa foto: Infofinanciar/ Sorina Bucur

Designul, touch-ul francezilor

Mașina pe care mi-au oferit-o cei de la Trust Motors în test-drive a fost alb perlat sau pentru a menține această notă franțuzească Blanc Perle Nacre (nr. sper că ați citit cu accent). Aici sunt puțin subiectivă și spun că această nuanță nu este neapărat preferata mea în ceea ce privește mașinile, însă am văzut modelul și pe alte culori și pot spune că este arată incredibil. Pavilionul a fost negru, iar acest lucru a completat imaginea de ansamblu a autovehiculului. Prețul acestor culori alese au costat, cu TVA inclus, 1.268 de euro. Voi spune prețul de start al mașinii la final pentru că veți vedea că raportul calitate-preț este respectat întocmai.

Autoturismul a avut jante de 19’’ diamantate AeroX Black. Acestea au complimentat perfect întregul design al mașinii, însă dimensiunea lor a oferit și un plus de siguranță, asemeni modelelor SUV.

Citiți continuarea pe infofinanciar.ro.