Mi-am dorit extrem de mult să testez această mașină, încă de când am văzut imaginile de la lansare și sincer vă spun că designul m-a cucerit iremediabil.
Ei bine, este un autovehicul care m-a fascinat încă de la prima generație din 2009. De ce? Răspunsul este unul simplu: BMW X1 era cel mai mic SUV din portofoliul bavarezilor. De asemenea, acesta se adresa unei game mult mai largi de clienți datorită dimensiunilor reduse, eficienței crescute, dar și prețului extrem de accesibil. Dacă stăm să ne gândim, modelul X1 chiar a făcut istorie mai ales că acesta a fost unul dintre cele mai vândute modele din gama BMW.
Câțiva ani mai târziu, în 2015, apare cea de-a doua generație care vine cu o schimbare majoră și anume, adoptarea platformei modulare UKL2, ce permitea noului model de la vremea respectivă să aibă tracțiune față.
A treia generație de X1
În vara anului trecut, cei de la BMW prezentau cea de-a treia generație X1, una care se adaptează și mai mult noilor oamenilor.
Dacă am terminat cu scurta parte de istorie, propun „să intrăm în pâine” și să vorbim despre noul BMW X1. Acest model este disponibil pe două motorizări pe benzină și două motorizări diesel. Toate sunt cuplate la o transmisie Steptronic cu șapte trepte și dublu ambreiaj.
Autovehiculul nostru de test-drive a fost un BMW X1 23d. Datorită echipamentelor opționale, dar și culorii caroseriei și a tapițeriei, prețul acestuia depășește ușor valoarea de 67.000 de euro cu TVA inclus. Sinceră să fiu prețul mașinii mi se pare unul corect având în vedere sentimentul pe care ți-l conferă mașina în timpul condusului.
Consider că ar trebui început cu motorizarea pentru o trecere în revistă, extrem de rapidă. În cazul acestui autovehicul, pentru un nivel de performanță mai înalt, există tehnologia mild-hybrid de 48 de V, tehnologie care se află deja la a doua generație.
Ca și în cazul motorulului pe benzină, diesel-ul are un motor electric integrat în transmisia Steptronic cu șapte trepte. Motorul electric are rolul și de starter-generator. Acesta dezvoltă 19 cai putere și 55 Newton-metru, pe care îi livrează foarte rapid datorită faptului că este integrat în cutia de viteze.
211 cp pentru un SUV
Motorul electric adaugă acei 19 cp la cei 197 cp și cei 400 Newton-metru dezvoltați strict de motorul diesel. Astfel, puterea maximă combinată este de 211cp. Aceste resurse îi permit versiunii să atingă o viteză maximă de 225 km/h.
Acest model utilizează și sistemul mild-hybrid pentru a obține și un nivel înalt de eficiență. Consumul acestei mașini este 4,9- 5,3 la 100 de km. Automat, pentru consum redus se implică și sistemul mild-hybrid, care preia o parte din sarcinile motorului și susține și funcția de costing ( nr. oprirea temporară a motorului în timpul rulării, când propulsorul nu este solicitat).
Mult mai multe dotări standard pentru X1 pentru că este… premium
Modelul standard al BMW X1 pornește în România de la prețul aproximativ de 47.000 de euro cu TVA inclus. Ceea ce trebuie spus în acest caz este faptul că mașina vine cu un pachet de bază destul de bogat, printre care se află: sistemul de navigaţie BMW Maps, climatizarea automată inteligentă în două zone, un senzor de ploaie cu activare automată a farurilor, un număr mult mai mare de sisteme de asistare a condusului comparativ cu vechea generație. Toate acestea poziționează noul model la clasa premium, fără îndoială.
Citiți continuarea pe infofinanciar.ro.