Dacă românii nu mai sunt atât de atrași de marca națională de automobile, exportul Dacia este în plină expansiune. În 2010, din totalul de 348.279 de mașini produse, uzina de la Mioveni a exportat 311.549.
Multe mașini produse de argeșeni au luat calea Europei de Vest însă unele au ajuns până în Noua Caledonie, la doi pași de Australia. Conform oficialilor Automobile Dacia, de la centrul logistic din Mioveni și până la Noumea, un vehicul Dacia este transportat în 45 de zile. Alte destinații exotice unde ajung mașini Dacia sunt Reunion, Martinica sau Guiana Franceză, așa-numitele domenii și state outre-mer.
Ritmul în care se derulează transporturile de la Mioveni către dealerii din întreaga lume este infernal. Săptămânal, nu mai puțin de 55 de camioane pleacă spre centrele de vânzare din România și alte 495 de camioane spre show-room-uri din afara țării. Încă cinci-șase trenuri au ca destinație portul Agigea Sud pentru a fi încărcate pe vapoare, și tot atâtea fac drumul spre Franța. Cel puțin un tren are ca destinație la fiecare șapte zile Italia, și încă unul ajunge în Germania.
În total 12 până la 14 trenuri pornesc de la Mioveni către alte zări în fiecare săptămână iar din portul Agigea vapoarele au ca destinație state din Europa de Vest, Orientul Mijlociu, Golful Persic sau Africa.
Asta ca să vorbim numai de transportul de vehicule finite pentru că, pe lângă acestea, de la Mioveni mai pleacă spre alte uzine ale grupului Renault din țări precum Rusia, Iran, Maroc, Columbia, Africa de Sud, India sau Brazilia circa 125 de camioane și 250 de containere cu piese pe parcusul a șapte zile. Dacă adăugăm și transportul menit să aprovizioneze entitățile de producție Dacia din România trebuie să mai luăm în calcul încă 1.750 de camioane pe săptămână.
Dacă această înșiruire de date statistice nu a fost suficientă pentru a vă face să înțelegeți cât de necesară este infrastructura, fie ea rutieră, feroviară sau portuară, pentru un producător auto, iată și o comparație extrem de sugestivă pusă la dispoziție de una dintre cele mai puternice firme de logistică din Europa. Conform GEFCO, distanța de la Mioveni la Agigea (cca. 400 km), locul unde mașinile sunt urcate pe vapor, este parcursă de un tren în aproximativ 24 de ore. Ei bine, același transportator reușește să trimită cu trenul piese și mașini din Franța în Rusia, pe un traseu de peste 3.000 km, în doar patru zile. Un calcul simplu ne arată că, în România, viteza medie de deplasare a trenului este aproape la jumătate față de cea din statele prin care trece trenul trimis din Franța către Rusia.
Chiar dacă pe șosea, traseul Mioveni – Agigea este parcurs în doar 8 – 10 ore, asta nu înseamnă că e mai rentabil. Ba chiar, conform oficialilor GEFCO, este mai costisitor cu 20% decât cel pe calea ferată. Asta în România, pentru că în statele vestice același procent este în favoarea transportului rutier.