Astfel, publicația ar putea fi imprimată în tipografia unei companii rivale, precum News UK, deţinută de magnatul Rupert Murdoch, în cadrul unei serii de acţiuni ce vizează reducerea costurilor, informează News.ro.

Publisherul Guardian Media Group (GMG) a anunţat anul trecut că trebuie să opereze o reducere cu 20% a costurilor pentru a compensa pierderile suferite, care au crescut şi au ajuns la 62,6 milioane de lire sterline (72,8 milioane euro) în anul fiscal care se încheie pe 3 aprilie. GMG a spus că vizează să atingă pragul de rentabilitate într-un interval de trei ani.

”Compania creează o gamă largă de proiecte în privinţa eficienţei sale, iar planul pentru divizia print se înscrie în aceste proiecte”, a dezvăluit o sursă. 

GMG tipăreşte atât cotidianul The Guardian, cât şi suplimentul duminical al acestuia, The Observer, cu o presă specială, cumpărată cu 11 ani în urmă, când a decis să schimbe formatul broadsheet cu un format mai mic – Berliner. 

Din punct de vedere editorial, The Guardian, un cotidian cu simpatii moderate de stânga, s-a înfruntat de multe ori pe piaţa media cu tabloidele britanice ale grupului Murdoch, în special în dezvăluirea scandalului interceptărilor telefonice ilegale, care au dus în cele din urmă la închiderea definitivă a tabloidului News of the World în 2011.

La nivel de business, cele două grupuri colaborează, alături de Trinity Mirror şi Telegraph Media Group, la ”Project Rio”, un proiect ce vizează stimularea vânzărilor din publicitate.