Publicaţiile britanice The Times, şi versiunea sa de duminică, The Sunday Times, deţinute de compania News International, au introdus, începând de vineri, o taxă de acces online. The Times şi The Sunday Times sunt primele ziare generaliste care fac pot fi citite online numai după ce se achită o taxă. Cei care vor să viziteze site-urile celor două publicaţii sunt nevoiţi să platească o taxă de o lira sterlină (1,2 euro) pe zi sau de două lire pe săptămână. Într-o
Publicaţiile britanice The Times, şi versiunea sa de duminică, The Sunday Times, deţinute de compania News International, au introdus, începând de vineri, o taxă de acces online.
The Times şi The Sunday Times sunt primele ziare generaliste care fac pot fi citite online numai după ce se achită o taxă.
Cei care vor să viziteze site-urile celor două publicaţii sunt nevoiţi să platească o taxă de o lira sterlină (1,2 euro) pe zi sau de două lire pe săptămână.
Într-o primă fază News International pune la dispoziţia utilizatorilor o ofertă, astfel că orice utilizator care se înscrie va avea acces la ambele site-uri timp de 30 de zile pentru o liră.
Rupert Murdoch a anunţat în urmă cu un an că plănuieşte să introducă taxa de acces pentru conţinutul online produs de News International.
În curând va fi introdusă taxa de acces şi pentru tabloidele The Sun şi News of the World deţinute de News Corp.
După introducerea obligativităţii înregistrării cititorilor pe noile site-uri, The Times şi The Sunday Times au înregistrat o scădere substanţială a numărului de cititori, în timp ce site-urile The Guardian şi Daily Mirror au înregistrat creşteri importante ale traficului.
„Taxa de acces nu va funcţiona dacă ştirile şi informaţiile din spatele acestui zid sunt disponibile în altă parte”, a declarat a declarat Robert G. Picard, un expert in economia mass-media la International Business School Jonkoping, Suedia.
SURSA: FT.com