Programul „Tichete pentru Crăciun” are ca scop sprijinirea mai multor categorii de români în timpul sărbătorilor de iarnă. Persoanele eligibile pentru acest ajutor pot depune cererile la primăriile locale până la data de 6 decembrie 2024.
Programul „Tichete pentru Crăciun” are ca scop sprijinirea familiilor cu venituri reduse
Pentru a fi procesată, cererea trebuie să fie însoțită de:
- Actul de identitate (original și copie);
- Ultimul cupon de pensie, în cazul pensionarilor.
Distribuirea tichetelor sociale va fi realizată de către Poșta Română între 9 și 17 decembrie 2024
În urma verificării cererilor, distribuirea tichetelor sociale va fi realizată de către Poșta Română între 9 și 17 decembrie 2024.
Fiecare persoană eligibilă va primi un tichet valoric de 200 lei pentru a putea acoperi o parte din cheltuielile de sărbători. De asemenea, anumite categorii vulnerabile beneficiază de un supliment de 125 lei pe persoană. Printre acestea se numără:
- Persoanele cu venit minim de incluziune;
- Persoanele încadrate în grad de handicap accentuat;
- Persoanele cu vârsta peste 60 de ani care nu au venituri.
Constantin Toma a oferit mai multe explicații
Constantin Toma, președintele executiv al Asociației Municipiilor din România, a explicat că acest ajutor este condiționat de resursele financiare disponibile la nivelul fiecărei primării.
Primăriile care dispun de fonduri oferă aceste tichete, însă numărul lor este limitat și variază în funcție de bugetul local.
Primăria Buzău distribuie aproximativ 200 de tichete de 200 lei fiecare
De exemplu, Primăria Buzău distribuie aproximativ 200 de tichete de 200 lei fiecare, însă numai persoanelor care îndeplinesc criteriile de eligibilitate.
„Nu este o obligație. În funcție de ce bani ai, bineînțeles și de situațiile deosebite pe care le poți întâmpina. Noi identificăm fiecare astfel de persoane, bineînțeles că se și pot înscrie, dar sunt și persoane care nu au posibilitatea fizic să ia o hârtie sau să se deplaseze. Și în această situație noi avem o bază de date cu astfel de persoane și cei de la Direcția de Asistență socială merg acasă la ei, fac anchetă socială și îi reintroduc pe listă sau îi taie de pe listă în situația în care depășesc veniturile prevăzute de lege”, a declarat Toma.
Pentru a asigura că ajutoarele ajung la cei care au nevoie, Direcția de Asistență Socială din cadrul fiecărei primării va face evaluări sociale la domiciliu pentru persoanele care nu pot depune cereri. Prin aceste anchete, persoanele care nu mai sunt eligibile din cauza depășirii pragului de venit vor fi eliminate din program, iar altele aflate în dificultate vor fi adăugate.