Tichetele de vacanță pot aduce 400 mil. euro pentru turism, în fiecare an

Voucherele de vacanţă pot aduce aproximativ 400 milioane de euro pentru turismul autohton, în fiecare an, cât și o creștere semnificativă a numărului de turiști.

”Voucherele de vacanţă oferă turoperatorilor accesul la o piaţă suplimentară estimată la circa 400 milioane de euro, realizarea de pachete complete de călătorie (transport, cazare, masa, tratament) şi creşterea numărului de turişti care interacţionează cu agenţiile”, a declarat prim-vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) Lucia Morariu (și director general Eximtur), la un eveniment de profil.

Aceasta a subliniat că, pentru angajat,  voucherele de vacanţă sunt un beneficiu salarial, o creştere salarială şi o modalitate concretă de refacere a capacităţii de muncă. ”Prin contribuţiile şi taxele mai mici aplicate de stat angajatorilor pentru sumele acordate sub formă de vouchere de vacanţă se motivează angajatorii în a decide acordarea de astfel de beneficii unui număr cât mai mare de salariaţi”, a subliniat Lucia Morariu.

La rândul său, Alin Burcea, prim-vicepreşedinte al ANAT, a spus că, în 2016, ponderea voucherelor de vacanţă în totalul vânzărilor agenţiilor nu va fi semnificativă, dar aceasta poate creşte anul viitor.

În cazul unei companii, voucherele de vacanţă sunt o metodă eficientă de reducere a taxelor şi impozitelor comparativ cu acordarea de prime de vacanţe în bani. ”Economia pentru angajator este de 76% aplicat la suma netă acordată sub formă de vouchere de vacanţă, faţă de situaţia în care ar fi acordat prima de vacanţă în bani”, a adăugat Lucia Morariu. Evenimnetul a fost organizat cu ocazia Adunării Generale a Acţionarilor Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.