Marile companii care îl finanţau pe Tiger Woods cu milioane de dolari încep să anunţe una după alta că-şi retrag sponsorizările după ce “regele” golfului a scris pe site-ul personal că va lua o pauză de la sport pentru a-şi face ordine în viaţa personală.
Anunţul retragerii a venit după ce Woods a ajuns pe prima pagină a ziarelor din cauza unui accident de maşină produs în urma unei dispute cu soţia sa, care aflase de infidelităţile bărbatului.
Woods era cel mai de succes sportiv american, Forbes estimând că, în cei 14 ani decând a devenit jucător profesionist de golf, a câştigat peste un miliard de dolari, din care doar 120 de milioane de dolari din premii, restul banilor fiind primiţi pentru apariţii la evenimente publice sau folosirea imaginii sale în campanii de marketing. Potrivit Forbes, Tiger Woods cerea 3 milioane de dolari pentru fiecare apariţie la un eveniment public.
Gillette renunţă la Tiger Woods
În noile condiţii, ieşirea din viaţa sportivă şi scandalurile mondene, Gillette, AT&T şi Accenture îşi revizuiesc planurile de promovare care se bazau pe imaginea lui Tiger Woods.
Gillette, care-l folosea pe Woods într-o amplă campanie de marketing în Statele Unite a anunţat că va renunţa la imaginea starului . “Cum Tiger va lua o pauză în viaţa publică, îi vom sprijini decizia de a avea mai multă intimitate şi vom limita rolul pe care acesta îl joacă în programele noastre de marketing”, au anunţat reprezentanţii Gillette. Un alt sponsor- compania IT Accenture – a scos imaginea lui Woods de pe site-ul internet. Iar reprezentanţii AT&T au desclarat că îşi reevaluează relaţia cu Tiger.
La începutul anului, sportivul a pierdut un alt contract mare: cel cu Pepsico pentru promovarea unei noi linii de băuturi energizante- Gatorade Tiger. Forbes estimează că, în urma rezilierii contractului pentru Gatorade, veniturile anuale ale lui Woods vor scădea cu 10 milioane de dolari.
Greu de înlocuit
Forbes susţine că două alte companii pe care Woods le reprezintă vor avea dificultăţi mai mari în a-l înlocui. Una dintre ele este Nike, care, de zece ani îşi promovează gama de produse de golf folosindu-se de imaginea lui Woods. Divizia de golf a Nike a ajuns va vânzări anuale de 800 de milioane de dolari, iar “cota lui Woods” s-ar ridica la 35 de milioane de dolari, susţine Forbes. O doua companie căreia îi va fi foarte greu să renunţe la Woods este Electronic Arts. Compania e specializată în dezvoltarea şi comercializarea de jocuri pe calculator, iar unul dintre produsele sale de succes este un joc de golf intitulat chiar Tiger Woods.