În 2009, elicopterul de atac Tiger a arătat că are gheare serioase, după ce trei aparate de atac au fost dislocate în Afganistan, iar apoi în Libia, în 2011.
Tiger se distinge în primul rând pentru ca a fost primul elicopter complet compozit. Publicația americană NationalInterest amintește că elicopterul de atac a fost dezvoltat ca o asociere între MBB și Aerospatiale, care a început în 1984.
Eurocopter EC665 Tiger a fost planificat să îndeplinească cerințele militare franceze și germane pentru un elicopter multirol avansat în operațiuni pe câmpul de luptă. Cu toate acestea, proiectul părea că a murit din fașă. Din cauza costurilor ridicate, programul inițial a fost anulat în 1986. Iar armata germană a decis că achiziționarea de aparate McDonnell Douglas AH-64 Apache ar fi fost considerabil mai ieftină.
Până la urmă însă, programul a fost reevaluat și reorganizat, iar Eurocopter a primit un contract pentru construirea a cinci prototipuri / elicoptere de dezvoltare, în noiembrie 1989. Primele zboruri de testare au fost efectuate în aprilie 1991, dar o serie de eșecuri au întârziat programul pentru încă încă un deceniu. Abia în martie 2002, militarii francezi și germani au comandat fiecare câte optzeci de avioane Tiger. Văzând potențialul acestui „tigru zburător”, Australia și Spania s-au alăturat programului. Până în 2019, au intrat în funcțiune 181 de Eurocopter Tiger, în diferite configurații, pentru cele patru națiuni.
Versiunea multifuncțională a NAR (Helicoptere d „Appui Protection), precum și antitancul HAC-3G (Helicoptere Anti-Char) au fost destinate armatei franceze. Iar antitancul PAH-2 (Panzerpabwehr-Hubschrauder) a revenit armatei germane.
Tiger-ul poate întreprinde o gamă largă de misiuni de luptă, inclusiv de recunoaștere și supraveghere armată, antitanc și sprijin aerian apropiat. Poate funcționa în orice condițiile meteorologice, fiind conceput pentru a include operațiuni după războiul nuclear, biologic sau chimic. Sistemele de protecție utilizate pe Tiger includ stealth, iar semnăturile vizuale, radar, infraroșu și acustice au fost reduse la minimum pentru a se sustrage mai bine amenințărilor.
În 2009, cele trei elicoptere franceze Tiger HAP ale Regimentului 5 de elicoptere au ajuns în Afganistan, marcând prima desfășurare activă a elicopterului în zonă de luptă activă. Elicopterele au efectuat misiuni de recunoaștere armată și de sprijinire a focului, acționând în sprijinul trupelor terestre ale coaliției care au combătut insurgența talibană.