Directorul aplicației TikTok a anunțat recent că are de gând să își dezvolte afacerile de comerț electronic în Asia de Sud-Est. Pentru a face acest lucru este necesară o investiție de miliarde de dolari.
Joi, TikTok, o aplicație deținută de compania chineză ByteDance, și-a anunțat planurile de a investi miliarde de dolari în comerțul electronic în Asia de Sud-Est. Această mișcare strategică are ca scop extinderea amprentei TikTok în regiune, chiar dacă se confruntă cu o supraveghere internațională sporită în ceea ce privește securitatea datelor.
Cu o populație combinată de 630 de milioane de persoane în Asia de Sud-Est, dintre care jumătate au sub 30 de ani, această regiune reprezintă una dintre cele mai mari baze de utilizatori ai TikTok. Ea atrage în mod constant peste 325 de milioane de vizitatori lunari ai aplicației, ceea ce o face o piață vitală pentru companie.
În ciuda bazei sale substanțiale de utilizatori, TikTok nu a reușit încă să valorifice pe deplin potențialul de a obține venituri semnificative din comerțul electronic în regiune. Platforma se confruntă cu o concurență acerbă din partea unor jucători consacrați din industrie, precum Shopee, Sea, Lazada (deținută de Alibaba) și Tokopedia (o componentă a GoTo). Acești concurenți mai mari reprezintă provocări formidabile pentru eforturile TikTok în spațiul de comerț electronic din Asia de Sud-Est.
”Vom investi miliarde de dolari în Indonezia şi Asia de Sud-Est în următorii câţiva ani”, a declarat CEO-ul TikTok, Shou Zi Chew.
Directorul TikTok a subliniat diversitatea tot mai mare a conținutului de pe platformă
TikTok s-a abținut de la a dezvălui o defalcare detaliată a strategiei sale de cheltuieli. Cu toate acestea, compania și-a exprimat angajamentul de a investi în diverse domenii, cum ar fi formarea, publicitatea și oferirea de asistență micilor vânzători interesați să se alăture platformei sale de comerț electronic TikTok Shop.
Chew a subliniat diversitatea tot mai mare a conținutului de pe platformă, pe măsură ce aceasta continuă să atragă mai mulți utilizatori și se aventurează dincolo de publicitate prin integrarea funcționalității de comerț electronic. Această extindere permite consumatorilor să facă achiziții direct prin intermediul unor link-uri din aplicație în timp ce se implică în transmisiunile în direct.
8.000 de persoane din Asia de Sud-Est sunt angajate la TikTok
Potrivit comunicatului, TikTok menține în prezent o forță de muncă de 8.000 de angajați în Asia de Sud-Est, găzduind totodată 2 milioane de mici vânzători care își vând produsele pe platforma sa, în special în Indonezia, care este cea mai mare economie din regiune.
Datele furnizate de Momentum Works, o firmă de consultanță, arată că tranzacțiile de comerț electronic din Asia de Sud-Est au atins aproape 100 de miliarde de dolari în anul precedent, Indonezia contribuind singură cu 52 de miliarde de dolari la această cifră totală.
Potrivit Momentum Works, TikTok a facilitat tranzacții în valoare de 4,4 miliarde de dolari în Asia de Sud-Est în cursul anului precedent, înregistrând o creștere semnificativă de la 600 de milioane de dolari în 2021. Cu toate acestea, a rămas totuși mult sub nivelul înregistrat de Shopee, care a înregistrat vânzări de mărfuri regionale în valoare de 48 de miliarde de dolari în 2022.
Decizia TikTok de a investi în regiune coincide cu provocările continue ale companiei legate de controlul guvernamental și de reglementare. Anumite autorități și-au exprimat îngrijorarea cu privire la potențiala colectare de date ale utilizatorilor sau la promovarea intereselor Beijingului, având în vedere că TikTok este deținută de chinezi.
Aplicația a fost interzisă pe dispozitivele guvernamentale din anumite țări
Aplicația s-a confruntat cu interdicții pe telefoanele emise de guvern în țări precum Marea Britanie și Noua Zeelandă, acțiuni care, în opinia TikTok, provin mai degrabă din „concepții greșite fundamentale” și influențe geopolitice decât din preocupări valide.
TikTok a respins în mod constant afirmațiile privind schimbul de date cu guvernul chinez și a subliniat angajamentul său de a nu se conforma unor astfel de solicitări.
În timp ce Asia de Sud-Est nu a implementat interdicții semnificative privind dispozitivele guvernamentale în ceea ce privește TikTok, platforma a fost supusă unei examinări amănunțite în ceea ce privește conținutul său.