"Ne concentrăm pe sistemele autonome. Este o tehnologie pe care o considerăm ca fiind foarte importantă. Este probabil unul din cele mai dificile proiecte de Inteligenţă Artificială la care lucrăm", a declarat Tim Cook într-un interviu acordat Bloomberg Television, potrivit Agerpres.
Perspectiva unor autovehicule fără şofer a determinat mai multe companii din domeniul IT să intre în industria auto, care ar urma să crească la o valoare de 6.700 miliarde de dolari până în 2030, conform firmei de consultanţă McKinsey & Co.
Bloomberg menţionează că în prima fază Apple a încercat să îşi construiască propriul său automobil, însă anul trecut şi-a modificat planurile pentru a da prioritate vehiculelor fără şofer. În luna aprilie 2017 producătorul telefoanelor iPhone a obţinut autorizaţia de a testa autovehicule fără şofer în statul California iar după câteva săptămâni au apărut fotografii cu mai multe vehicule care erau testate pe şoselele din San Francisco.
"Se preconizează o schimbare majoră. Există trei vectori de schimbare care se manifestă în acelaşi interval de timp", a precizat Cook referindu-se la tehnologia autonomă, vehiculele electrice şi serviciile de tip ride-hailing. Cu toate acestea, când a fost întrebat dacă Apple îşi va produce propriul automobil, Tim Cook a ezitat să răspundă “Vom vedea cum evoluează lucrurile. Nu vrem să spunem ce vom face din punct de vedere al unui produs", a spus directorul general de la Apple.
Multe companii susţin că primele autovehicule autonome vor fi lansate în anul 2020, însă unii experţi declară că va fi nevoie de o perioadă mai lungă de timp din cauza obstacolelor legislative.
Parlamentul german a adoptat în luna mai un proiect de lege care permite mașinilor autonome să se deplaseze pe șosele atunci când sunt supravegheate de un șofer.
Conform noului act normativ, în timpul deplasării unui vehicul autonom, acesta trebuie să aibă tot timpul la bord un şofer care să poată interveni în cazul în care vehiculul îi semnalizează asta. În baza acestei legi, marii producători germani precum Volkswagen, Daimler, BMW sau Opel îşi vor putea testa propriile vehicule pe şoselele din Germania.
Deşi noua lege le permite celor aflaţi la bordul unei maşini autonome să ia mâinile de pe volan, să vorbească la telefon şi chiar să îşi ia ochii de la drum pentru a naviga pe net sau a trimite email-uri, vehiculele vor trebui să aibă la bord tot timpul o „cuite neagră” care să înregistreze toate detaliile călătoriei şi mai ales momentele în care vehiculul se află sub controlul şoferului sau nu. Astfel va putea fi stabilit vinovatul în cazul unui incident neplăcut.