Astfel, în primele două luni ale anului au intrat deja în circulație 33.168 de mașini second-hand, cu 44,13% mai multe decât în perioada ianuarie-februarie din 2012. Asta în condițiile în care nici nivelul de anul trecut al tranzacțiilor nu a fost scăzut.
Conform statisticii DRPCIV, în acest an, aproape o treime din totalul înmatriculărilor de mașini second-hand a avut drept țintă marca Volkswagen. Mai exact, românii au cumpărat 8.396 de astfel de vehicule. Aceeași statistică arată că pe locul secund în preferințele românilor care cumpără mașini de ocazie se află Opel, cu 5.692 de unități înmatriculate, iar poziția a treia este deținută de Ford, cu 4.159 de unități. Din nefericire, dacă despre evoluția anterioară a pieței mașinilor de ocazie știm aproape totul, orice estimare în privința numărului de astfel de vehicule care vor fi înmatriculate în 2013 este imposibilă. Pentru că impactul noilor măsuri luate de Guvern în vederea reglementării acestei piețe reprezintă, încă, o necunoscută. Cert este că, având în vedere taxele reduse pentru mașinile foarte vechi, este posibil ca această zonă a pieței să înregistreze o creștere majoră. În același timp, zona vehiculelor cu motoare Euro IV sau Euro III, mai puternic taxată, se poate reduce simțitor.
Un studiu realizat de Daedalus Millward Brown, în colaborare cu Auto.ro, relevă faptul că, în prezent, doar 15% din parcul auto existent în România are o vechime cuprinsă între 0 și 5 ani, în timp ce mașinile cu o vechime cuprinsă între șase și zece ani acoperă nu mai puțin de 31% din parc. Din nefericire, exact zona care, din cauza noului sistem de calcul al timbrului de mediu, are perspective de creștere – adică cea a mașinilor mai vechi de zece ani – este și cea mai importantă. Raportul arată că 54% dintre mașinile care circulă în România au ieșit din fabrică înainte de 2002.
Ce mașini preferă românii
Potrivit celor de la Daedalus Millward Brown, care au luat în calcul doar persoanele cu acces la internet, 15,2% dintre români dețin un automobil Volkswagen, iar 14,6%, un Opel. Pe locul trei din acest punct de vedere se află Dacia (14,5%), urmată de Ford, Renault și BMW. În privința intenției de achiziție, peste 51% dintre cei chestionați au declarat că au în plan cumpărarea unui vehicul de ocazie și doar 10,5% unul nou.
Aproape 21% dintre români nu intenționează să cumpere o mașină și 17,5% nu au răspuns la această întrebare. Tot la capitolul intenții de achiziție studiul arată că, în privința mașinilor second-hand, peste 47% dintre respondenți vor să achite maximum 5.000 de euro în momentul tranzacției, iar 25,6% între 5.001 și 10.000 de euro.
Articol preluat din Suplimentul Auto Capital apărut în data de 25 martie 2013.
Citește și:
Geneva Motor Show: TRANSFORMERS
Dacia Logan MCV: Raport imbatabil
Start dezastruos al pieței de autoturisme noi în 2013
Piața vehiculelor comerciale, pe valurile crizei
Ford EcoSport: Forțat de împrejurări
Mașinile second-hand au salvat piața leasingului auto
NOU: Chevrolet Captiva FL
Audi RS Q3: Primul RS din familia Q
Alfa Romeo 4C: Al patrulea mod – Race
NOU Aston Martin Rapide S