‘Varianta actuală a taxei de primă înmatriculare, care ar urma să fie denumită generic timbrul de mediu, va reprezenta un bir în plus pentru toţi agenţii economici care vor dori să-şi înnoiască parcul auto, documentul urmând să favorizeze pătrunderea pe piaţa românească a unor maşini deosebit de poluante, tip Euro 1 sau Euro 2, la preţuri derizorii. În plus, timbrul de mediu nu va reflecta un principiu de bază, respectat în toate ţările civilizate, potrivit căruia poluatorul este cel care trebuie să plătească’, a afirmat Florea Pîrvu.

Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice /MMSC/ supune dezbaterii publice, în următoarele şapte zile, prin intermediul propriei pagini de internet, o primă variantă a proiectului de ordonanţă pentru modificarea şi completarea Legii nr.9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule. Taxă va fi denumită ‘timbrul de mediu’, iar modalitatea de calcul este simplificată semnificativ.

Practic, în calculul taxei se va ţine cont numai de emisiile de CO2 ale autovehiculului, valoare ce va fi înmulţită cu valoarea în euro a fiecărui gram şi cu cota de reducere a timbrului exprimată în funcţie de vechime. Vechimea autovehiculului se calculează în funcţie de data primei înmatriculări a acestuia, se precizează la articolul 6, alineatul 5 al Ordonanţei de modificare.

Formula de calcul pentru timbrul de mediu se aplică numai în cazul autovehiculelor încadrate pe segmentul M1 (dotate cu cel mult opt locuri, fără scaunul şoferului), cărora le corespund normele de poluare Euro 3, Euro 4 şi Euro 5.

Conform Anexei 3 ce însoţeşte legea, pentru maşinile Euro 1, Euro 2 şi non-euro, în formula de calcul se va ţine cont de capacitatea cilindrică a maşinii şi de nivelul timbrului de mediu exprimat în euro/cmc.

SURSA: Agerpres