Dintotdeauna, când şi-a propus ceva, a reuşit. În clasele primare, Radu Timiş s-a hotărât să devină profesor de sport. Aşa că, a intrat la Facultatea de Educatie Fizică şi Sport unde, pe lângă a învăţa, a mai făcut două lucruri: ski de performanţă şi … bani. După ce a terminat facultatea, Timiş a predat câţiva ani la Olteniţa. După doar trei ani, a renunţat la cariera din învăţământ, a venit în Bucureşti şi s-a angajat ca profesor de înot şi de body-building.
O companie construită cu trudă și pasiune
După Revoluţie, Radu Timiş a avut undă verde să-şi înceapă cariera pe care o visa – cea de antreprenor. A trecut prin două eşecuri în afaceri, dar nu s-a lăsat. A treia încercare a fost în domeniul comerţului alimentar. A împrumutat 700 de dolari şi a deschis un chioşc în Piaţa Gorjului în care vindea brânzeturi şi mezeluri. „Am început cu un chioşc de 6 metri pe 2 metri. Am început businessul cu soţia mea. Timp de doi ani, am stat într-un trening, munceam 18 ore pe zi, aveam mâinile bătătorite ca ale unui agricultor. Noi doi achiziţionam, noi vindeam, noi făceam contabilitate, noi făceam tot“, povesteşte omul de afaceri.
Era atâta cerere încât nu a trecut mult şi s-a gândit la dezvoltare. Primul pas a fost achiziţia, printr-un credit bancar, a unei maşini de transport. Apoi, a extins magazinul şi şi-a făcut şi măcelărie. Câțiva ani mai târziu a achiziţionat un spaţiu destinat vânzării de legume şi fructe cu o suprafaţă de 350 mp, situat în cartierul Pajura. Aici, a ridicat o fabrică, un magazin şi o cantină. Apoi, a realizat că nu respecta tot ceea ce înseamnă securitatea alimentelor, chiar dacă era sigur că făcea nişte produse foarte gustoase.
Astfel, a cumpărat un teren în Bucureştii Noi, unde a construit o fabrică. În timp, a avut noroc de un parteneriat solid cu o bancă, iar planul de afaceri şi entuziasmul lui au fost garanţiile care au convins. Cu aceste argumente, Radu Timiş a trecut rapid la un alt nivel: a deschis o mare fabrică de mezeluri la Filipeştii de Pădure, pe care, în timp, a dotat-o cu cele mai moderne tehnologii, în urma unor investiții care se ridică la aproximativ 100 milioane de euro.
Pariul pe produse sănătoase
Să ofere românilor mâncare gustoasă şi sănătoasă. Acesta a fost ţelul lui Radu Timiş și al soției sale, Cristina – după numele căreia a fost numit businessul -, încă din momentul în care au început comerţul cu produse alimentare, iar, mai apoi, producţia de mezeluri şi lactate. Au făcut un prim pas cu lansarea unei linii de mezeluri fără aditivi şi conservanţi, iar anul acesta au anunțat că toate produsele lor vor respecta acest principiu. De fapt, se poate vorbi despre o adevărată revoluţie pe piaţa românească.
De altfel, antreprenorul și-a pregătit deja terenul pentru următoarea perioadă. Dacă 2017 va fi cel de-al cincilea an consecutiv de creșteri de peste 20% a businessului, peste cinci ani Radu Timiș vrea să ajungă la afaceri de 325 de milioane de euro. Estimările pentru acest an vizează un rulaj de 150 milioane de euro.
Evoluția afacerii
Într-un chioșc din Piața Gorjului a început să vândă brânzeturi și mezeluri.
Construiește prima fabrică de mezeluri, cu o capacitate zilnică de 2 tone.
Deschide noua fabrică din Bucureștii Noi, cu o capacitate de 20 de tone/zi.
Lansează Salamul Săsesc, cel mai renumit brand al producătorului de mezeluri.
Construiește o primă fabrică de mezeluri la Filipeștii de Pădure, jud. Prahova, într-o zonă defavorizată.
Se construiesc încă două noi unități la Recunoștința, capacitatea fiind majorată la 150 de tone/zi.
Peste 91 milioane de euro – cea mai mare cifră de afaceri înregistrată de grupul Cris-Tim.
Introduce în premieră pentru România tehnologia de înaltă presiune și achiziționează brandul Matache Măcelaru.
Lansează gama de lactate Mândruța și prima gamă de mezeluri fără E-uri și fără conservanți – Vitality.
Își consolidează poziția de lider al pieței de mezeluri, lansează gama de feliate Matache Măcelaru și investește milioane de euro în calitate.
Este declarat “Omul de afaceri al anului” de către revista Capital
Deschide cea de-a doua fabrică de produse ready meal
Lansează produse fără E-uri prin Campania „Eticheta curată“