Tinerii din Generaţia Z (consideraţi cei născuţi în perioada 1995 – 2010) sunt îngrijoraţi cu privire la perspectivele lor viitoare.
Tinerii sunt foarte îngrijoraţi de viitorul lor pe piaţa muncii
La nivel european, mai bine de 54% dintre aceştia nu sunt siguri în privinţa viitoarei lor cariere. Totul a fost influenţat puternic de către apariţia pandemiei de COVID-19.
Potrivit unei cercetări realizate în aprilie 2021 de către Kantar München pentru Telekom, tinerii din Generaţia Z se confruntă cu multe incertitudini: de natură culturală, socială și economică.
În Europa, 61% dintre aceşti tineri sunt îngrijorați de viitorul lor loc de muncă și de perspectivele de carieră. 54% nu sunt siguri ce tipuri de cariere vor exista în viitor, 43% dintre ei spunând că nu sunt siguri dacă au calitățile necesare pentru a reuși în carieră.
În sprijinul lor, Telekom lansează proiectul Futureproof în 10 ţări, printre care şi România.
Proiectul Futureproof, o platformă de sprijin dezvoltată pentru a demonstra potențialul uriaș al Generației Z
Futureproof își propune să susțină Generația Z și să valorifice puterea instrumentelor digitale pentru a ajuta generația viitoare în drumul către un viitor de succes. Este o platformă de sprijin care a fost dezvoltată pentru a demonstra potențialul uriaș al Generației Z și pentru a-i inspira pe tineri să identifice oportunități pentru viitoarele cariere, dar și să descopere abilități pe care ei nu le-au valorificat încă.
Proiectul Futureproof a fost dezvoltat în parteneriat cu personalități din rândul Generației Z, dar și cu un grup de experți în HR. Acesta are drept scop conectarea utilizatorilor și oferirea unui acces facil la o serie de materiale inspiraționale și instrumente pentru descoperirea abilitaților necesare în conturarea viitoarei cariere. Proiectul este susținut de Billie Eilish, câștigătoarea a șapte premii GRAMMY.
„Viitorul pare nesigur, dar sunt întotdeauna inspirată de ceea ce generația noastră este capabilă să realizeze în fața provocărilor”, spune cântăreaţa de 19 ani din Statele Unite.
“Gen Z pășește într-o piață a muncii care a fost și va continua să fie schimbată fundamental atât din cauza pandemiei COVID-19, cât și datorită transformării și inovațiilor digitale”, explică Ulrich Klenke, Chief Brand Officer la Deutsche Telekom.
“Considerăm că este responsabilitatea noastră, a tuturor, să îi ajutăm să profite de oportunitățile pe care le întâlnesc și să învingă provocările cu care se confruntă. Vrem să le arătăm că dacă au o pasiune, cu siguranță au un viitor”, adaugă acesta.
Ce pune la dispoziţie hub-ul online al Futureproof?
În centrul Proiectului Futureproof se află un instrument digital cu acces gratuit care ajută Generația Z să înțeleagă mai bine abilitățile și modul în care acestea sunt conectate la oportunitățile viitoare de carieră. Platforma folosește modelul RIASEC (personalitate vocațională) pentru a-i inspira pe tinerii utilizatori să identifice oportunități viitoare pentru cariera lor.
Instrumentul îi ajută pe tineri să înțeleagă cum pasiunile, abilitățile, talentele și personalitatea lor contribuie fundamental la formarea lor profesională și în alegerea celei mai bune modalități de a folosi aceste atribute personale în carierele lor viitoare. Spre deosebire de serviciile existente, instrumentul Futureproof prezintă o perspectivă unică asupra Generației Z, identificând tendințele și schimbările importante din piața muncii și oferind noi perspective printr-o experiență personalizată și construită după principiile gamificării.
Alături de acest instrument, hub-ul online al Proiectului Futureproof pune la dispoziția tinerilor resurse utile create de experții Deutsche Telekom, dintre care menționăm: informații și sfaturi despre cum să construim un CV, cum să ne pregătim pentru un interviu de angajare sau cum să ne consolidăm prezența în social media.
Sursa foto: Dreamstime