În ultima lună, numărul de aplicări s-a dublat față de aceeași perioadă a lui 2020. Candidații fără experiență au avut în luna februarie aproape 225.000 de aplicări, în timp ce în urmă cu un an numărul depășea cu puțin pragul de 100.000.
În cifre absolute, cele mai multe aplicări au venit din partea celor care intră în categoria entry level, adică au o experiență profesională cuprinsă între 0 și 2 ani.
„Procentual, numărul mediu de aplicări a crescut cu 50% față de anul trecut. În cifre clare, însă, avem aproximativ 500.000 de aplicări care vin, lunar, din această zonă de candidați. Ei au fost revelația anului 2020 și se pare că rămân și revelația anului 2021. Anul trecut, ei însumau circa 300.000 de aplicări, lunar”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.
Numărul de aplicări pentru segmentul mid-level a crescut cu 29%
Candidații cu ceva mai multă experiență în piață, respectiv 2-5 ani, adică aceia care fac parte din segmentul mid-level au avut o creștere cu 29% a numărului mediu de aplicări față de luna februarie a anului trecut. În total, au fost 422.000 de aplicări.
Tot cu aproape o treime a crescut și rata aplicărilor pentru specialiști (23%), în timp ce managerii, deși aplică mai mult decât anul trecut, par să fie, totuși, cei care cântăresc cel mai mult decizia de a-și schimba jobul.
„Pentru un manager schimbarea jobului presupune existența unui întreg set de condiții, de la amploarea responsabilităților, a proiectelor, până la oportunități de creștere ulterioară, salariu, echipă sau reputația companiei. De aceea, la acest nivel, mișcările se fac mai greu și vedem mai multă stabilitate. În plus, un manager care schimbă foarte des joburile poate ridica și anumite semne de întrebare pentru un viitor angajator”, explică Bogdan Badea. Cu toate acestea, lunar, pe eJobs.ro sunt înregistrate peste 140.000 de aplicări ale partea managerilor și executivilor. În 2020, media aplicărilor lunare pentru aceeași categorie era de 125.000.
Dacă tinerii fără experiență sau cu un nivel de experiență de cel mult doi ani aplică preponderent în domenii precum retail, servicii, call center / BPO sau marketing / publicitate, PR, aplicările specialiștilor, ale celor din zona mid-level sau ale managerilor vizează mai degrabă domenii pentru IT, banking, telecom sau farma.