În orice caz, alegerea anvelopelor pe care le pui pe motocicletă ar trebui să se potrivească stilului tău de condus, la fel ca alegerea cizmelor sau a căștii pe care o vei avea. Reține că diferitele tipuri de anvelope motociclete au, de asemenea, diferite tipuri de construcție, bandă de rulare și au adesea un amestec diferit de compuși pentru a se potrivi scopului lor.
Pentru a-ți oferi o idee mai bună despre modul în care anvelopele se comportă diferit, îți prezentăm diferitele tipuri de anvelope motociclete în funcție de utilizarea lor specifică.
Anvelope sport
Anvelopele sport sau anvelopele pentru motociclete sport sunt destinate motocicletelor ușoare care fac viraje și motocicletelor de stradă de înaltă performanță. Acestea sunt mai ușoare decât celelalte tipuri de anvelope motociclete, sunt fabricate din compuși mai moi și au în general o formă mai rotunjită care este menită să ofere mai multă aderență pentru a-ți oferi mai multă încredere în unghiul adânc al motocicletei în viraje, așa cum sunt capabile majoritatea motocicletelor sport. Carcasa sa, sau, în termeni mai simpli, „corpul” anvelopei de sub banda de rulare, are o construcție radială mai rigidă pentru a asigura stabilitate și susținere și o mai bună disipare a căldurii, în special în virajele de mare viteză și la frânare, atunci când provoacă cea mai mare presiune asupra anvelopelor.
În mod normal, acestea au doar câteva modele de bandă de rulare pentru a asigura o suprafață mai mare pentru aderență, dar ar fi totuși capabile să facă față unor condiții de vreme umedă. În timp ce majoritatea anvelopelor sport au o formă rotunjită, unele anvelope sport au și un profil mai plat, pentru a se asigura că motocicleta ta nu se întinde involuntar la vederea fiecărui viraj și pentru a-i oferi în mod intenționat mai multă stabilitate pentru mersul în linie dreaptă. Deși oferă cea mai mare aderență, în mod normal nu sunt destinate longevității.
Anvelope Touring
Anvelopele Touring, spre deosebire de anvelopele pentru motociclete sport, au o construcție optimizată atât pentru un kilometraj lung, cât și pentru o tracțiune mare. Acestea se comportă în mod similar cu anvelopele sport, dar au un profil ușor mai plat pentru stabilitate în linie dreaptă. În mod normal, acestea sunt fabricate dintr-un compus mai dur, care ar sacrifica puțin din capacitatea de aderență. Cu toate acestea, longevitatea și autonomia anvelopei sunt crescute. De obicei, are o construcție cu mai multe straturi înclinate, ceea ce o face să absoarbă mai bine denivelările de pe șosea. Acestea se comportă excelent în condiții de vreme umedă, având o bandă de rulare mult mai mare decât anvelopele sport pentru a ține apa departe de zona de contact.
Anvelope Cruiser
Anvelopele Cruiser sunt construite mai mult pentru stabilitate în linie dreaptă. Deoarece motocicletele de croazieră nu sunt concepute pentru a ataca virajele la fel de mult ca motocicletele sport, prin urmare, construcția și designul anvelopelor diferă. Acestea sunt proiectate pentru a fi suficient de robuste pentru a rezista la motociclete grele și pentru a oferi un kilometraj lung și o tracțiune bună pe vreme umedă. Acestea au o combinație de adâncime mai mare a benzii de rulare și compuși mai tari pentru a oferi o uzură mai mică și un kilometraj mult mai mare. Din cauza compușilor mai tari din care sunt fabricate anvelopele de croazieră, acestea vin mai grele decât majoritatea tipurilor de anvelope motociclete. Sunt proiectate să aibă pereți laterali mai rigizi pentru a suporta sarcini mai grele de la genți de șa sau de la mersul în tandem.
Anvelope de aventură
Anvelopele de aventură sunt de obicei anvelope motociclete destinate călătoriilor pe distanțe lungi atât pe asfalt, cât și în afara drumurilor asfaltate. Acest lucru înseamnă că construcția acestor anvelope motociclete ar trebui să fie suficient de netedă pentru utilizarea pe autostradă, dar cu un desen al benzii de rulare potrivit pentru suprafețele nefixate din utilizarea off-road.
De cele mai multe ori, anvelopele de aventură ar avea o indicație listată a procentelor în ceea ce privește utilizarea prevăzută, cum ar fi 70% offroad / 30% on-road.
Off-road și Motocross
Aceste anvelope sunt dedicate exclusiv utilizării pe teren accidentat, fiind numite și anvelope motocross. Construcția lor asigură o tracțiune excepțională pe teren moale, tipică pentru enduro sau motocross. Asemănătoare cu cauciucurile ATV, pentru condusul pe teren accidentat, pe teren mai greu, întâlnit de obicei în cursele de flat track, anvelopele folosite au o suprafață joasă și cu butoane strâns grupate pentru a crește suprafața și pentru mai multă aderență în timp ce motocicletele concurează la viteze de până la 160 km/h, menținând în același timp controlul pe o suprafață imprevizibilă de teren accidentat.