In perioada imediat urmatoare zilei de 11 septembrie, ziarele americane si britanice au inregistrat cresteri spectaculoase de tiraj. Washington Post de exemplu, a vandut pentru prima data in istoria de mai bine de o suta de ani pe care o are, peste un milion de exemplare intr-o zi. Publisherii reputatelor publicatii din SUA spuneau ca in luna septembrie au fost nevoiti sa se intoarca la experienta anilor 40-50 atunci cand, pusti de 14-15 ani, distribuiau ziarele la intersectiile semaforizate. Ce
In perioada imediat urmatoare zilei de 11 septembrie, ziarele americane si britanice au inregistrat cresteri spectaculoase de tiraj. Washington Post de exemplu, a vandut pentru prima data in istoria de mai bine de o suta de ani pe care o are, peste un milion de exemplare intr-o zi. Publisherii reputatelor publicatii din SUA spuneau ca in luna septembrie au fost nevoiti sa se intoarca la experienta anilor 40-50 atunci cand, pusti de 14-15 ani, distribuiau ziarele la intersectiile semaforizate. Cererea a fost intr-adevar mult mai mare decat oferta.
In mod cu totul paradoxal, profitul nu a urmat curba ascendenta a tirajului. Un analist al unei companii de cercetare de piata din Londra spune ca in septembrie, octombrie si noiembrie, publicitatea in print a scazut cu peste 50%, comparativ cu celelalte luni ale anului. Aceasta scadere venea pe fondul unei recesiuni puternice in lumea publicitatii. Scaderea economiei americane (sau racirea cum le place unora sa spuna) se resimtea in primul rand in numarul de pagini de publicitate din magazine si ziare. Conflictul din Afganistan a fost picatura care a umplut paharul. Toata lumea asteapta acum sa vada ce se va mai intampla. Si ce rost mai are sa faci reclama unui produs pe care oricum nu-l mai cumpara nimeni.
The New York Times Co, publisherul ziarului cu acelasi nume, Dow Jones&Co. Inc si Knight Ridder Inc. au anuntat ca 2001 va fi cel mai dezastruos an din punct de vedere al incasarilor din publicitate.
JO de iarna ar mai putea schimba ceva
Singura salvare ar putea veni in luna februarie, atunci cand vor incepe Jocurile Olimpice de iarna de la Salt Lake City, dar si odata cu declansarea campaniei electorale pentru alegerea primarilor din New York, Chicago, Los Angeles si Washingon.
Knight Rider, publisherul care detine titluri precum Miami Herald, Philadelphia Inquirer sau Chicago Tribune, a anuntat ca va disponibiliza peste 300 de angajati. Simultan, casa americana de media va stopa orice negociere de preluare a altor ziare americane.
Dow Jones&Co., editorul The Wall Street Journal, cel mai cunoscut cotidian economic american, a prognozat de asemenea o scadere a incasarilor din publicitate in decembrie si ianuarie, dupa ce in octombrie reusise sa revina la linia de plutire.
Tirajul celor mai importante publicaTii la nivel global
Tara numele publicatiei tiraj (milioane exemplare)
Japonia Yomiuri 9,916
Asahi 8,237
Mainichi 4,008
USA USA Today 2,000
Wall Street Journal 1,823
Germania Bild 4,529
Hannoversche Allgemeine Zeitung 0,562
Franta Ouest France 0,790
Le Figaro* 0,611
Italia La Republica 0,700
Corriere Della Sera 0,918
Marea Britanie Daily Mail 1,939
Daily Express* 1,681
Rusia Pravda 1,427
Izvestia 0,802
China Gongren Ribao 1,800
Renmin Ribao 3,000
editia de duminica
IncasArile din publicitate In toate categoriile de media din SUA (miliarde dolari)
Media 2000 2001 2002* 2003*
Televiziune 52,258 50,011 50,784 52,616
Radio 20,819 19,193 19,030 19,350
Magazine 17,700 15,930 14,974 14,974
Cotidiane 48,700 45,778 43,947 43,947
Billboards 2,320 2,274 2,319 2,389
Outdoor 4,912 4,814 4,910 5,057
Direct Mail 38.029 39,930 38,733 39,507
Internet 6,000 6,600 7,458 8,577
estimare