Tiraje mai mari, incasari mai putine

In perioada imediat urmatoare zilei de 11 septembrie, ziarele americane si britanice au inregistrat cresteri spectaculoase de tiraj. Washington Post de exemplu, a vandut pentru prima data in istoria de mai bine de o suta de ani pe care o are, peste un milion de exemplare intr-o zi. Publisherii reputatelor publicatii din SUA spuneau ca in luna septembrie au fost nevoiti sa se intoarca la experienta anilor 40-50 atunci cand, pusti de 14-15 ani, distribuiau ziarele la intersectiile semaforizate. Ce

In perioada imediat urmatoare zilei de 11 septembrie, ziarele americane si britanice au inregistrat cresteri spectaculoase de tiraj. Washington Post de exemplu, a vandut pentru prima data in istoria de mai bine de o suta de ani pe care o are, peste un milion de exemplare intr-o zi. Publisherii reputatelor publicatii din SUA spuneau ca in luna septembrie au fost nevoiti sa se intoarca la experienta anilor 40-50 atunci cand, pusti de 14-15 ani, distribuiau ziarele la intersectiile semaforizate. Cererea a fost intr-adevar mult mai mare decat oferta.
In mod cu totul paradoxal, profitul nu a urmat curba ascendenta a tirajului. Un analist al unei companii de cercetare de piata din Londra spune ca in septembrie, octombrie si noiembrie, publicitatea in print a scazut cu peste 50%, comparativ cu celelalte luni ale anului. Aceasta scadere venea pe fondul unei recesiuni puternice in lumea publicitatii. Scaderea economiei americane (sau racirea cum le place unora sa spuna) se resimtea in primul rand in numarul de pagini de publicitate din magazine si ziare. Conflictul din Afganistan a fost picatura care a umplut paharul. Toata lumea asteapta acum sa vada ce se va mai intampla. Si ce rost mai are sa faci reclama unui produs pe care oricum nu-l mai cumpara nimeni.
The New York Times Co, publisherul ziarului cu acelasi nume, Dow Jones&Co. Inc si Knight Ridder Inc. au anuntat ca 2001 va fi cel mai dezastruos an din punct de vedere al incasarilor din publicitate.
JO de iarna ar mai putea schimba ceva
Singura salvare ar putea veni in luna februarie, atunci cand vor incepe Jocurile Olimpice de iarna de la Salt Lake City, dar si odata cu declansarea campaniei electorale pentru alegerea primarilor din New York, Chicago, Los Angeles si Washingon.
Knight Rider, publisherul care detine titluri precum Miami Herald, Philadelphia Inquirer sau Chicago Tribune, a anuntat ca va disponibiliza peste 300 de angajati. Simultan, casa americana de media va stopa orice negociere de preluare a altor ziare americane.
Dow Jones&Co., editorul The Wall Street Journal, cel mai cunoscut cotidian economic american, a prognozat de asemenea o scadere a incasarilor din publicitate in decembrie si ianuarie, dupa ce in octombrie reusise sa revina la linia de plutire.    

Tirajul celor mai importante publicaTii la nivel global
Tara    numele publicatiei    tiraj (milioane exemplare)
Japonia    Yomiuri    9,916
    Asahi    8,237
    Mainichi    4,008
USA    USA Today    2,000
    Wall Street Journal    1,823
Germania    Bild    4,529
    Hannoversche Allgemeine Zeitung    0,562
Franta    Ouest France    0,790
    Le Figaro*    0,611
Italia    La Republica    0,700
    Corriere Della Sera    0,918
Marea Britanie    Daily Mail    1,939
    Daily Express*    1,681
Rusia    Pravda    1,427
    Izvestia    0,802
China    Gongren Ribao    1,800
    Renmin Ribao    3,000
 editia de duminica

IncasArile din publicitate In toate categoriile de media din SUA (miliarde dolari)
Media    2000    2001    2002*    2003*
Televiziune    52,258    50,011    50,784    52,616
Radio    20,819    19,193    19,030    19,350
Magazine    17,700    15,930    14,974    14,974
Cotidiane    48,700    45,778    43,947    43,947
Billboards    2,320    2,274    2,319    2,389
Outdoor    4,912    4,814    4,910    5,057
Direct Mail    38.029    39,930    38,733    39,507
Internet    6,000    6,600    7,458    8,577
 estimare