Ion Ţiriac consideră că firmele de stat nu trebuie susţinute cu orice preţ, ci eficientizate, iar pentru privatizări este nevoie de viziune, şi spune că dacă în cazul CFR Marfă se doreşte vânzarea la fier vechi, el este dispus să cumpere, să taie el vagoanele şi să doneze banii încasaţi.
“Nu poţi să le ţii în viaţă numai cu aspirină. Ori faci o chirurgie şi tai ce este rău şi arunci afară şi trăieşte ca lumea, ori dacă nu, nu poţi să subvenţionezi treaba asta. (…) Iar treaba asta, că nu putem acum să subvenţionăm, asta-i viaţa! Asta trebuie să o învăţăm şi noi. Dar nu să le tai ca să le dai la fier vechi”, a spus omul de afaceri, la emisiunea “După 20 de ani”, difuzată de Pro TV.
El a criticat procedura organizată pentru vânzarea Oltchim şi a punctat că în cazul unei privatizări, indiferent dacă este făcută pe un euro sau pentru mai mulţi bani, este nevoie de strategie şi de viziune.
“Unde este viziunea cu CFR Marfă? Pentru că dacă este viziune de tăiat numai vagoane, o cumpăr eu mâine, tăiem vagoanele, le băgăm într-un fond şi îl dăm copiilor săraci sau îl dăm la o operă de caritate. Eu sunt dispus să fac treaba asta, decât să îi dai altuia să taie nu ştiu câte mii de vagoane, sau sute de vagoane. (…) Este vorba de un principiu. Trebuie să găseşti pe cineva care are viziune”, a explicat Ţiriac, citat de mediafax.ro.
Citiţi şi: "O să fie o nenorocire când leul o să ajungă la valoarea reală, poate chiar anul acesta"
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a anunţat recent o nouă conducere la CFR Marfă, formată din economişti, ingineri şi jurişti, despre care a spus că nu vor avea contribuţii directe în privatizare, dar ar trebui "să mai repare ceea ce se mai poate repara" în activitatea companiei.
De privatizarea CFR Marfă s-au arătat până în prezent interesate şapte-opt companii.
CFR Marfă înregistrează în prezent datorii totale de 1,8 miliarde lei, dintre care circa 600 milioane lei la buget şi 600 milioane lei către CFR Infrastructură, restul reprezentând penalităţi de întârziere şi restanţe către furnizori privaţi. Guvernul s-a angajat în ultimele negocieri cu FMI să publice anunţul de privatizare a CFR Marfă în luna martie a acestui an şi să semneze contractul de vânzare a unui pachet majoritar de acţiuni până la jumătatea lui mai, tranzacţia urmând să fie încheiată atunci când "toate condiţiile vor fi îndeplinite".
Citii şi: Cât mai ține criza? Vezi ce crede unul dintre cei mai bogați români