Potrivit publicatiei franceze "Capital", in 2002 Hyundai a produs de doua ori mai multe masini decat in urma cu cinci ani, adica 1,7 milioane de unitati. si toate astea in conditiile in care cifra de afaceri s-a dublat fata de 1999, pana la 20,7 miliarde de euro, iar profiturile s-au triplat pana la 1,13 miliarde de euro. In al doilea trimestru din 2003, de exemplu, profitul a fost de 440 de milioane de euro, mult mai mare decat cele obtinute de catre gigantii americani Ford si General Motors l
Potrivit publicatiei franceze „Capital”, in 2002 Hyundai a produs de doua ori mai multe masini decat in urma cu cinci ani, adica 1,7 milioane de unitati. si toate astea in conditiile in care cifra de afaceri s-a dublat fata de 1999, pana la 20,7 miliarde de euro, iar profiturile s-au triplat pana la 1,13 miliarde de euro. In al doilea trimestru din 2003, de exemplu, profitul a fost de 440 de milioane de euro, mult mai mare decat cele obtinute de catre gigantii americani Ford si General Motors laolalta (fara camioane, servicii financiare si alte activitati conexe). Aceste rezultate s-au obtinut gratie unei performante impresionante la export: sustinute de o moneda slaba (won, moneda nationala coreeana) vanzarile in strainatate au crescut cu 40% din 1999, atingand 980.000 de unitati.In lumea automobilului renasterea Hyundai tinde sa devina deja un precedent greu de egalat, dar in Romania, lucrurile sunt putin diferite. Dupa Mazrom Motors, Hyundai Auto Romania a devenit a doua companie a Diviziei Auto tiriac Holdings care si-a schimba directorul general in ultimele 12 luni. Schimbarea managementului Hyundai a intervenit intr-un moment in care competitia pe piata auto e tot mai puternica. Actionarul majoritar, omul de afaceri Ion tiriac, doreste sa creasca rentabilitatea pentru fiecare marca a diviziei sale auto, motiv pentru care pare hotarat sa schimbe pe oricare dintre directorii care nu raporteaza rezultate bune. Partea buna a acestor schimbari este aceea ca tiriac a inceput sa numeasca in functii de conducere persoane tinere.Dragos Draghici are 35 de ani si este licentiat in stiinte juridice. Are experienta in domeniul managementului produselor destinate utilizarii curente – FMCG (fast moving consumer goods). Noul director general de la Hyundai Auto Romania vine de pe pozitia de director comercial al Parmalat Romania. Rolul sau este de a „schimba vitezele” in cadrul Hyundai Auto Romania, dupa cum el insusi declara. Ca si in cazul Mazda, noua echipa manageriala intentioneaza sa pozitioneze marca de care este responsabila intr-un top 3 al masinilor asiatice. Hyundai poate castiga pe segmentul de SUV care va fi completat anul viitor cu un nou model – Tuxon – un vehicul de teren mai mic decat Santa Fe, care va avea un pret extrem de competitiv. Cu o gama de preturi cuprinsa intre 7.000 si 25.000 euro (CIP Bucuresti), Hyundai doreste sa se situeze anul viitor pe primul loc la vanzari intre marcile asiatice importate in Romania. „Cei cinci ani de garantie pe care ii are orice autovehicul Hyundai pot reprezenta o certitudine a atingerii acestui obiectiv”, spune Draghici.Cota de piata pe care Hyundai o va avea la finalul anului urmator ar urma sa fie de 1,4% din totalul pietei de importuri auto din Romania. Acum, volumul de vanzari inregistrat de Hyundai in perioada ianuarie – septembrie 2003 este de 656 unitati, din care cota cea mai mare o are modelul Accent, urmat de autovehiculele de teren (SUV-urile). Dragos Draghici spune ca, la finalul acestui an, Hyundai va raporta 1.000 de autovehicule vandute pe piata din Romania. Pentru 2004, cifra de afaceri pe care Hyundai Auto Romania isi propune sa o realizeze este de 21 de milioane de euro, echivalenta unui volum de vanzari de 2.000 de masini. Extinderea retelei de dealeri si a celei de service-uri este un al doilea obiectiv pe care noul director general de la Hyundai il are de realizat. In prezent, Hyundai are 13 dealeri in intreaga tara si o retea formata din sapte service-uri.