Începutul anului 2023 aduce două noi exponate în galeria Țiriac Collection: un Mercedes-Benz 600 produs în 1966 și un Mercedes-Benz 600 Pullman fabricat în 1969. Publicul larg are posibilitatea să admire exemplarele începând cu data de 13 ianuarie, la galeria auto localizată în Otopeni (Calea Bucureștilor, nr. 289), a informat compania printr-un comunicat de presă remis, vineri, 13 ianuarie.
Ambele modele au fost restaurate în atelierul lui Klaus Kienle
„Aceste două mașini au o istorie în spate, iar pentru mine istoria contează mai mult decât produsul. Am avut șansa să cumpăr aceste două ”lebede” acum trei luni. Au trecut printr-o verificare riguroasă, iar astăzi mă bucur să le am în galerie.”, a afirmat Ion Țiriac.
Ambele modele integrate în colecție – Mercedes-Benz 600 din 1966 și Mercedes-Benz 600 Pullman din 1969 – au fost restaurate în atelierul lui Klaus Kienle. Un alt exponat Mercedes de mare valoare aparținând galeriei Țiriac Collection a fost anterior restaurat în atelierul Kienle: Mercedes-Benz 540 K din anul 1937.
Mașinile se adaugă astfel impresionantei game de unități Mercedes-Benz de la Țiriac Collection, incluzând: Mercedes-Benz 540K Cabriolet A (1937), Mercedes-Benz 170 VK (1938), Mercedes-Benz 220 S (1958), Mercedes-Benz 600 Pullman (1968), Mercedes-Benz 600 Limousine (1966), Mercedes-Benz SLR Stirling Moss (2011), Mercedes-AMG G63 Hunting Group (2019), Mercedes-Benz AMG G 63 Edition 1 (2019), Mercedes-Benz AMG GT Black Series (2021). Mercedes-Benz 600 a fost prezentat la Salonul Auto Internațional de la Frankfurt în anul 1963, ca înlocuitor pentru venerabilul W186/189 „Adenauer” 300, fiind un competitor direct pentru Rolls-Royce Phantom V, a informat sursa citată.
Mercedes-Benz 600 Pullman a fost fabricat în doar 428 de exemplare
Modelul lansat în urmă cu 60 de ani reprezenta o mașină de lux care îmbina cele mai moderne dezvolări tehnologice ale timpurilor respective, fiind considerată „cea mai bună mașină din lume” la acea vreme. Tot atunci, redactorul-șef al revistei „Auto Motor și Sport” din Germania, Hans Ulrich Wieselmann, a folosit numai superlative pentru descrierea celui mai nou produs de top Mercedes-Benz în revista de specialitate. La întrebarea pe care și-a pus-o cu privire la motivul pentru care „Marele Mercedes” nou a avut un impact atât de mare în rândul publicului, a răspuns astfel: „Foarte simplu: este vorba de convingerea de a fi față în față cu cel mai interesant, cel mai avansat și cel mai bun automobil care a existat până în prezent”.
Modelul 600 a fost construit în perioada 1963-1981 în două variante de ampatament de lungimi diferite ajungând la un total de 2.677 exemplare în timp ce Mercedes-Benz 600 Pullman a fost fabricat în doar 428 de exemplare, inclusiv versiuni cu patru și șase uși. Pentru procesul de producție au fost necesare câte 50 de zile lucrătoare pentru modelul sedan și 54 de zile pentru Pullman. Mercedes-Benz 600 și Mercedes-Benz 600 Pullman sunt ambele propulsate de un motor de 247 Cai Putere și înregistrează o viteză maximă de 220 Km/h, se precizează în comunicatul de presă.
Unitățile auto au fost echipate cu foarte multe opţiuni de confort care au făcut din aceste modele o adevarată minune tehnologică a acelor vremuri. Cea mai cunoscută dintre ele o reprezentă sistemul hidraulic foarte complex al maşinii alimentat de o pompă de 2.200 psi, responsabil de controlul mai multor mecanisme precum suspensia autonivelantă a mașinii, sistemul de frânare cu discuri, deschiderea ușilor, reglajul scaunelor, deschiderea portbagajului şi acţionarea geamurilor și a trapei din plafon.