Titi Aur a analizat accidentul soldat cu moartea celor două fete în cartierul Andronache din București. Potrivit acestuia, în cazul în care existau câteva  limitatoare de viteză sau indicatoare, impactul ar fi fost redus.

Totodată, fostul pilot a arătat care sunt mecanismele psihologice care au făcut-o pe șoferiță să nu schițeze niciun gest de a încerca să evite coliziunea mortală. Acesta susține că cel mai probabil, șoferița s-a speriat, însă motivl doar ea îl știe.

„Eu cred că în această situație, dacă strada ar fi avut limitatoare de viteză, indicatoare, ar fi putut să influențeze viteza inițială a șoferiței respective. Adică având o restricție de viteză, având niște bumpere, niște zone care practic te obligă să frânezi, ar fi putut să influențeze viteza inițială. Dar ce este cert e că odată ajunsă în intersecție, cu viteză mai mare sau mai mică, a avut un motiv de s-a speriat. De ce s-a speriat nu știm exact. Poate tocmai pentru că s-a trezit în intersecție cu viteză prea mare.

Poate a avut un moment emoțional nu știu de care, poate soțul ei din dreapta a strigat, a făcut, nu știm ce a fost în mașină, cert este că din imagini se vede clar că odată intrată în intersecție și până în momentul impactului, a accelerat încontinuu, nu a frânat, mașina nu s-a lăsat deloc de bot, adică nu a frânat, nici vorbă de urme de frânare, nici măcar nu a redus, ci a accelerat în continuu”, a explicat Titi Aur.

Tragedia putea fi evitată

Pilotul susține că tragedia ar fi putut fi evitată dacă șoferița ar fi tras foarte puțin de volan și ar fi intrat într-un gard. De asemenea, el a vorbit și despre instinctul de a accelera, care potrivit acestuia, a venit din senzația de teamă, sau este posibil ca șoferița să fi încurcat pedala de frână cu cea de accelerație.

„Mai mult, nu a virat puțin stânga, pentru că ea, mergând pe direcția tot înainte, a lovit cele două copile. Dacă trăgea puțin stânga, numai cât trecea intersecția, dacă se ducea un metru, un metru și jumătate înspre stânga, ceea ce înseamnă foarte puțin virat la stânga, ar fi trecut, bineînțeles, peste borduri, ar fi intrat în gard, ar fi lovit mașina, ar fi fost niște fiare îndoite și un accident să zicem banal, dar nu ar fi fost cu victime, ceea ce mie îmi spune că ea a fost inconștientă în acea perioadă, în acea zonă.

De ce a fost? Pentru că a încurcat efectiv pedalele: în loc să frâneze, a accelerat, accelerând a intrat în panică și mai mare și mai tare. Creierului, care ar trebui să simtă că frânezi, dar de fapt mașina accelerează, i s-a șters imaginea, n-a mai înțeles nimic, s-a speriat. A ținut piciorul maxim pe accelerație crezând în subconștient că apasă pe frână și s-a întâmplat această nenorocire”, a continuat Titi Aur explicația.

El a mai adăugat că există două piste atunci când cineva trage de volan și este posibil ca acest lucru să fi fost făcut și intenționat, însă doar șoferița știe ce s-a întâmplat acolo.

„Sau a fost teroristă și a vrut să omoare niște oameni, dar nu cred asta, pentru că dacă voia să facă asta, trăgea dreapta și mai omora încă doi copii sau chiar și pe acei tineri, dar asta e o extremă. De ce să accelerezi să te duci drept către niște oameni care stăteau pe bordură? Sau o faci intenționat, sau nu mai realizezi ceea ce faci”, a arătat Titi Aur.