Fostul pilot de raliu si actualul instructor în conducere defensivă Titi Aur a comentat pe marginea schimbărilor propuse în Legea RCA.
Se modifică legea RCA-ului. Ce spune Titi Aur despre noua reglementare
La emisiunea „DC Conducem” de la DC News, specialistul în conducere defensivă Titi Aur a dezbătut schimbările propuse în Legea RCA, care ar putea duce la creșterea prețurilor polițelor pentru șoferii sancționați cu amenzi.
Fostul pilot de raliu a spus că noua lege vine după o propunere făcută chiar de către el.
„Este un pas înainte, dar nu știu exact cum o să se facă acest lucru. Acest pas duce către acea propunere a mea, dar și a altora, că RCA-ul ar trebui să fie pe CNP și nu pe mașină.
Nu mașina greșește și face accident, ci șoferul. RCA-ul pe CNP l-ar face mult mai responsabil pe șoferul respectiv. Această inițiativă, ca să conteze amenda la RCA-ul viitor, influențează comportamentul.
Din punctul meu de vedere, trebuie să fie două sisteme care să meargă mână în mână. Pe de o parte e vorba de educație, iar pe de altă parte de coerciție pentru cei care au fost educați, dar nu respectă.
Doar coerciție, nu rezolvă decât parțial, doar educație, rezolvă mai mult decât coerciție, dar tot parțial. Sunt unii care oricât i-ai învăța, nu vor să respecte. Atunci, cele două sisteme trebuie gândite să funcționeze într-un sistem împletit“, a explicat Titi Aur.
Plafonarea RCA, decizie politică făcută în an electoral
Titi Aur, specialist în conducere defensivă, a declarat că ideea de a fi plafonat RCA-ul poate fi considerată o decizie politică, luată într-un an electoral, cu scopul de a menține liniștea în rândul transportatorilor și sindicatelor. El a subliniat că, deși nu este în favoarea creșterii valorii poliței de asigurare, consideră că aceasta ar trebui să fie proporțională cu pagubele cauzate.
Titi Aur a criticat măsurile electorale de plafonare a RCA-ului, argumentând că acestea perpetuează o mentalitate de non-educație și de a recurge la proteste în loc să se promoveze conducerea responsabilă pentru a reduce numărul de accidente.
El a evidențiat faptul că șoferii privați nu se implică în proteste în fața Guvernului, deoarece beneficiază indirect de acțiunile sindicatelor transportatorilor. Totodată, a criticat sindicatele pentru că, în loc să își apere drepturile membrilor lor, îi încurajează să continue să se expună riscului de a fi implicați în accidente, sub iluzia că vor beneficia de RCA-uri mai ieftine.
Titi Aur a argumentat că obiectivul de a reduce costurile RCA-ului nu ar trebui să fie prioritar în fața asigurării siguranței rutiere și a protejării vieților. El a subliniat că liderii sindicali ar trebui să îndrume șoferii către practici de conducere sigură, în loc să promoveze obiective greșite.
Concluzionând, el a criticat sistemul politic pentru lipsa unei viziuni de ansamblu și pentru adoptarea unor măsuri temporare menite să asigure liniștea înaintea alegerilor.