Potrivit sursei citate, Tnuva România înregistrează pierderi semnificative, aceasta urmând să fie una din primele probleme ce va trebuie rezolvată de noul preşedinte al grupului Tnuva, Shlomo Rodev. În cazul în care Tnuva nu va putea să-şi vândă subsidiara din România, grupul israelian o va închide.

România a fost prima piaţă pe care Tnuva a folosit-o pentru extinderea operaţiunilor sale internaţionale. Tnuva a înfiinţat Tnuva Romania Dairies în 2005, împreună cu o bancă europeană de investiţii şi un partener privat, în urma unei investiţii de 60 milioane de euro. Ideea era înfiinţarea unui sistem complet de la producţia de lapte la distribuţie sub mărcile Tnuva şi Yoplait.

Tnuva intenţiona să ajungă în România la o cifră anuală de afaceri de 50 milioane de euro în primii trei ani, însă vânzările raportate se ridică la 100 milioane shekeli pe an (20 milioane de euro).

În luna iulie 2008, Tnuva a cumpărat participaţia deţinută de cei doi parteneri la Tnuva Romania Dairies pentru 60,7 milioane shekeli devenind singurul proprietar. În acelaşi an, însă, criza economică globală a lovit România şi operaţiunile Tnuva care nu au putu concura cu produsele mai ieftine din import.

Sursa: Agerpres