In aceasta toamna am numarat 20 de emisiuni de divertisment difuzate pe principalele posturi TV. (E posibil sa ne fi scapat careva, e foarte posibil sa fi inclus aiurea programe in aceasta categorie – numaratoarea ne apartine.) Potrivit monitorizarii CSOP, divertismentul difuzat in cele trei luni a insumat 416 ore (aproximativ 17 zile), reprezentand 384 de editii.
Atat ca volum cat si ca numar de titluri, divertismentul este cel mai cautat produs de catre telespectatori. Cel mai „harnic” program de divertisment a fost Teo Show, cu 65 de editii. Durata totala a emisiunii de la Pro TV a reprezentat aproape 17% din cele 416 ore de divertisment al toamnei. In topul audientei, Vacanta Mare, fireste. Noul program „Radeti cu oameni ca noi” a prins un rating comparabil cu cel al „Vacantei Mari”. O excelenta asezare in peisajul audientei si-a facut „Batem palma”, noua productie de la Antena 1. Apreciabil este efortul celor de la Divertis care, intr-un nou format, reuseste sa ramana in topul preferintelor telespectatorilor din mediul urban. Tot la Antena 1, Canal TV, emisiune creata parca pentru a contracara ascensiunea Cronicii Carcotasilor de la Prima TV, a reusit in cele opt editii sa inregistreze un rating mediu de 975 de mii de telespectatori. De altfel, trebuie remarcat ca la Antena 1 a fost vizibil in aceasta toamna un veritabil efort investitional in productiile de divertisment. Restul posturilor TV au mers pe vechile succese sau pe productii „resapate”.
Atentia de care se bucura emisiunile de divertisment din partea clientilor publicitari este considerabila. In cele 384 de editii s-au inregistrat 10.952 de difuzari de spoturi publicitare. Dupa numarul de difuzari, Procter&Gamble si Unilever sunt anuntatorii cei mai activi in aceste tipuri de programe, prin insasi produsele lor de larg consum pe care le promoveaza. De exemplu, in editiile emisiunii Surprize, surprize, Procter&Gamble a difuzat pentru marcile sale 69 de spoturi, iar Unilever 66. In ciuda vechimii formatului, emisiunea continua sa aiba si audienta si reclama, desi e prezentata in parti distincte, pentru a respecta prevederile legii, privind restrictionarea publicitatii la televiziunea publica.
Audientele productiilor de divertisment arata ca romanii sunt departe de a se fi plictisit. Umorul (intr-o vizibila scadere de calitate), vedetele si muzica autohtona par sa fie ingredientele de divertisment pentru show-ul de divertisment.
Audienta* programelor de divertisment (1 septembrie – 30 noiembrie a.c.)
Programul Postul TV Numar Rating Nr. de insertii
de editii (mii) publicitare
Vacanta Mare Pro TV 9 1.877 244
Radeti cu oameni ca noi Pro TV 9 1.761 195
Surprize, surprize TV Romania 1 32 1.569 587
Batem palma Antena 1 10 1.290 757
Sariti de pe fix Pro TV 9 1.225 187
Divertis Parc Antena 1 8 1.171 230
Alege ASIA Pro TV 1 1.163 67
Canal TV Antena 1 8 975 259
Ploaia de stele TV Romania 1 21 974 481
Cacealmaua Antena 1 8 883 236
Cronica carcotasilor Prima TV 12 665 752
Teo Show Pro TV 65 633 1.965
Reuniunea de clasa Prima TV 13 572 823
Bravo bravissimo TV Romania 1 18 565 279
Babilonia Antena 1 45 477 1.031
Super Banc Show Prima TV 13 434 814
Dana de pica Acasa TV 11 363 342
Copiii spun lucruri trasnite Prima TV 65 172 1.295
Barbati la cratita TVR2 12 149 103
Afis B1 TV 7 36 123
* Rating reprezinta numarul mediul de telespectatori pe minut inregistrati in toate editiile emisiunilor respective.
Masurare electronica (peoplemeter) a audientei in mediul urban.
Univers: 10.791.000 persoane in varsta de peste patru ani
Principalii clienti publicitari ai emisiunilor de divertisment (1 septembrie – 30 noiembrie a.c.)
Emisiunea Primul client publicitar ca numar de insertii
Ploaia de stele Unilever – 71 (Dero – 15, Bona – 8, Coccolino-7)
Sariti de pe fix United Romanian Breweries – 36 (Skol – 36)
Super Banc Show Unilever-54 (Dero – 10, Rexona – 6, Dove sampon – 6)
Surprize – surprize Procter&Gamble – 69 (Head&Shoulders – 14, Pantene -8)
Divertis Parc Prodal94 – 34 (Stalinskaya – 16, Passion – 12)
Afis Alexandrion Grup – 38 (Kreskova – 19, Bellmans – 15)
Vacanta Mare Alexandrion Grup – 26 (Kreskova – 26)
Batem Palma Procter&Gamble – 82 (Head&Shoulders – 22, Pantene – 10)
Radeti cu oameni ca noi Johnson Wax – 23 (Anitra – 8, Glade – 5, Deo Smile – 4)
Alege ASIA Beiersdorf Romania – 7 (8×4 – 4)
Canal TV Procter&Gamble – 27 (Pantene – 7, Head&Shoulders – 7)
Cacealmaua Beiersdorf Romania – 20 (Nivea Skin Care – 4)
Cronica CarcotasilortUnilever – 32 (Dove sampon – 6, Cif – 5, Lux, gel de dus – 3)r
Reuniunea de clasatUnilever – 57 (Dero – 10, Cif – 7, Dove sampon – 6)r
Barbati la cratitattElite Romania – 46 (Elita – 46)r
Dana de picattProcter&Gamble – 59 (Head&Shoulders – 13, Pantene – 11)r
Bravo BravissimotUnilever – 44 (Rexona – 10, Domestos – 5)r
Copii spun lucruri trasnitetMcDonalds – 155 (McDonalds – 155)r
Teo ShowttProcter&Gamble – 146 (Pantene – 33, Lenor – 18, Ariel – 13)r
BabiloniattProcter&Gamble-160 (Head&Shoulders – 28, Pantene – 25)