Toamna se numara programele de divertisment

In aceasta toamna am numarat 20 de emisiuni de divertisment difuzate pe principalele posturi TV. (E posibil sa ne fi scapat careva, e foarte posibil sa fi inclus aiurea programe in aceasta categorie - numaratoarea ne apartine.) Potrivit monitorizarii CSOP, divertismentul difuzat in cele trei luni a insumat 416 ore (aproximativ 17 zile), reprezentand 384 de editii. Atat ca volum cat si ca numar de titluri, divertismentul este cel mai cautat produs de catre telespectatori. Cel mai "harnic" program

In aceasta toamna am numarat 20 de emisiuni de divertisment difuzate pe principalele posturi TV. (E posibil sa ne fi scapat careva, e foarte posibil sa fi inclus aiurea programe in aceasta categorie – numaratoarea ne apartine.) Potrivit monitorizarii CSOP, divertismentul difuzat in cele trei luni a insumat 416 ore (aproximativ 17 zile), reprezentand 384 de editii.
Atat ca volum cat si ca numar de titluri, divertismentul este cel mai cautat produs de catre telespectatori. Cel mai „harnic” program de divertisment a fost Teo Show, cu 65 de editii. Durata totala a emisiunii de la Pro TV a reprezentat aproape 17% din cele 416 ore de divertisment al toamnei. In topul audientei, Vacanta Mare, fireste. Noul program „Radeti cu oameni ca noi” a prins un rating comparabil cu cel al „Vacantei Mari”. O excelenta asezare in peisajul audientei si-a facut „Batem palma”, noua productie de la Antena 1. Apreciabil este efortul celor de la Divertis care, intr-un nou format, reuseste sa ramana in topul preferintelor telespectatorilor din mediul urban. Tot la Antena 1, Canal TV, emisiune creata parca pentru a contracara ascensiunea Cronicii Carcotasilor de la Prima TV, a reusit in cele opt editii sa inregistreze un rating mediu de 975 de mii de telespectatori. De altfel, trebuie remarcat ca la Antena 1 a fost vizibil in aceasta toamna un veritabil efort investitional in productiile de divertisment. Restul posturilor TV au mers pe vechile succese sau pe productii „resapate”.
Atentia de care se bucura emisiunile de divertisment din partea clientilor publicitari este considerabila. In cele 384 de editii s-au inregistrat 10.952 de difuzari de spoturi publicitare. Dupa numarul de difuzari, Procter&Gamble si Unilever sunt anuntatorii cei mai activi in aceste tipuri de programe, prin insasi produsele lor de larg consum pe care le promoveaza. De exemplu, in editiile emisiunii Surprize, surprize, Procter&Gamble a difuzat pentru marcile sale 69 de spoturi, iar Unilever 66. In ciuda vechimii formatului, emisiunea continua sa aiba si audienta si reclama, desi e prezentata in parti distincte, pentru a respecta prevederile legii, privind restrictionarea publicitatii la televiziunea publica.
Audientele productiilor de divertisment arata ca romanii sunt departe de a se fi plictisit. Umorul (intr-o vizibila scadere de calitate), vedetele si muzica autohtona par sa fie ingredientele de divertisment pentru show-ul de divertisment.     

Audienta* programelor de divertisment (1 septembrie – 30 noiembrie a.c.)
Programul        Postul TV    Numar    Rating     Nr. de insertii
                    de editii    (mii)    publicitare
Vacanta Mare        Pro TV        9    1.877    244
Radeti cu oameni ca noi    Pro TV        9    1.761    195
Surprize, surprize        TV Romania 1    32    1.569    587
Batem palma        Antena     1    10    1.290    757
Sariti de pe fix        Pro TV        9    1.225    187
Divertis Parc        Antena 1    8    1.171    230
Alege ASIA        Pro TV        1    1.163    67
Canal TV        Antena 1    8    975    259
Ploaia de stele        TV Romania 1    21    974    481
Cacealmaua        Antena 1    8    883    236
Cronica carcotasilor    Prima TV    12    665    752
Teo Show        Pro TV        65    633    1.965
Reuniunea de clasa    Prima TV    13    572    823
Bravo bravissimo        TV Romania 1    18    565    279
Babilonia        Antena 1    45    477    1.031
Super Banc Show        Prima TV    13    434    814
Dana de pica        Acasa TV    11    363    342
Copiii spun lucruri trasnite    Prima TV    65    172    1.295
Barbati la cratita        TVR2        12    149    103
Afis            B1 TV        7    36    123

* Rating reprezinta numarul mediul de telespectatori pe minut inregistrati in toate editiile emisiunilor respective.
Masurare electronica (peoplemeter) a audientei in mediul urban.
Univers: 10.791.000 persoane in varsta de peste patru ani

Principalii clienti publicitari ai emisiunilor de divertisment (1 septembrie – 30 noiembrie a.c.)

Emisiunea        Primul client publicitar ca numar de insertii    

Ploaia de stele        Unilever – 71 (Dero – 15, Bona – 8, Coccolino-7)
Sariti de pe fix        United Romanian Breweries – 36 (Skol – 36)
Super Banc Show        Unilever-54 (Dero – 10, Rexona – 6, Dove sampon – 6)
Surprize – surprize    Procter&Gamble – 69 (Head&Shoulders – 14, Pantene -8)
Divertis Parc        Prodal’94 – 34 (Stalinskaya – 16, Passion – 12)
Afis            Alexandrion Grup – 38 (Kreskova – 19, Bellman’s – 15)
Vacanta Mare        Alexandrion Grup – 26 (Kreskova – 26)
Batem Palma        Procter&Gamble – 82 (Head&Shoulders – 22, Pantene – 10)
Radeti cu oameni ca noi    Johnson Wax – 23 (Anitra – 8, Glade – 5, Deo Smile – 4)
Alege ASIA        Beiersdorf Romania – 7 (8×4 – 4)
Canal TV        Procter&Gamble – 27 (Pantene – 7, Head&Shoulders – 7)
Cacealmaua        Beiersdorf Romania – 20 (Nivea Skin Care – 4)
Cronica CarcotasilortUnilever – 32 (Dove sampon – 6, Cif – 5, Lux, gel de dus – 3)r
Reuniunea de clasatUnilever – 57 (Dero – 10, Cif – 7, Dove sampon – 6)r
Barbati la cratitattElite Romania – 46 (Elita – 46)r
Dana de picattProcter&Gamble – 59 (Head&Shoulders – 13, Pantene – 11)r
Bravo BravissimotUnilever – 44 (Rexona – 10, Domestos – 5)r
Copii spun lucruri trasnitetMcDonald’s – 155 (McDonald’s – 155)r
Teo ShowttProcter&Gamble – 146 (Pantene – 33, Lenor – 18, Ariel – 13)r
BabiloniattProcter&Gamble-160 (Head&Shoulders – 28, Pantene – 25)