Toate proiectele de autostrăzi şi de reabilitare a unor drumuri naţionale vor trebui să fie auditate, din 2011, din faza studiilor de prefezabilitate, de auditori specializaţi în siguranţa circulaţiei, a declarat, joi, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Eusebiu Pistru.
"Această Direcţie de siguranţă Rutieră va funcţiona în subordinea Autorităţii Rutiere Române, urmând să devină activă din luna decembrie a acestui an. Direcţia va lucra cu auditori specializaţi, avem deja 11, iar toate proiectele vor fi verificate detaliat, încă de la început, tehnic din punctul de vedere al siguranţei circulaţiei", a spus Eusebiu Pistru, cu ocazia unui forum dedicat siguranţei circulaţiei.
Cei 11 auditori au fost deja certificaţi în Olanda, urmând ca această Direcţie să organizeze cursuri care vor dura peste şase luni pentru noi auditori în domeniul siguranţei rutiere.
Practic, auditul de siguranţă rutieră va deveni parte integrantă a unui proiect de infrastructură rutieră şi va fi obligatoriu, din acest an, pentru proiectele de pe reţeaua europeană TEN-T, iar din 2013 pentru drumurile naţionale şi cele judeţene.
Auditarea se va face în proiectul preliminar, în cele detaliate, anterior recepţionării drumului public, dar şi imediat după darea în exploatare a drumului public în trafic.
"Înfiinţarea acestei Direcţii până în 16 decembrie 2010 a fost o cerinţă europeană pentru a aduce la îndeplinire prevederile Directivei 96 din 2008 privind implementarea managementului siguranţei rutiere la nivel comunitar", a explicat Eusebiu Pistru.
Acesta a spus că proiectele de infrastructură nu vor costa mai mult în urma aplicării directivei europene, deoarece sumele ce vor fi percepute de Direcţie nu sunt semnificative, ci doar de ordinul a câteva mii de euro.
Înfiinţarea a fost obligatorie din acest punct de vedere, mai ales că doar 0,3 la sută dintre accidentele petrecute în România au fost provocate de starea drumurilor, din datele Poliţiei Rutiere.
Începând cu 1 ianuarie 2011, în cazul unui accident de circulaţie soldat cu persoane decedate sau răniţi grav, înregistrat pe un drum public, administratorul drumului va solicita imediat, obligatoriu, executarea unei inspecţii de siguranţă rutieră suplimentară, care să identifice elementele care au favorizate producerea accidentului şi să facă recomandările necesare prevenirii unui alt accident.
SURSA: Agerpres