Volksbank România a desemnat, în fiecare unitate teritorială, o persoana responsabilă care va oferi clienţilor suportul necesar în relaţia cu banca şi va facilita comunicarea cu reprezentanţii acesteia, a anunţat, luni, instituţia de credit.
„Mai mult decât atât, Volksbank vine în întâmpinarea acestora, dacă este cazul, şi cu soluţii de restructurare în funcţie de situaţia financiară specifică a familiei titularului de credit şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare. În contextul economico-financiar actual, banca înţelege dificultăţile prin care trec clienţii şi le oferă posibilitatea negocierii directe a clauzelor contractuale şi în perioada care urmează”, se precizează într-un comunicat al Volksbank România remis Mediafax.
Volksbank activează în România din 2000, iar în prezent este a treia mare instituţie financiară de pe piaţă după active, care au atins 5,2 miliarde de euro la finele lunii iunie.
În iunie, Guvernul a aprobat Ordonanţa de Urgenţă 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, care transpune în legislaţia românească Directiva Europeană 48/CE/2008, printre cele mai cunoscute prevederi ale actului normativ fiind eliminarea comisionului de rambursare anticipată la creditele cu dobândă variabilă şi calcularea dobânzii în funcţie de un indice de referinţă transparent, la care se adaugă o marjă fixă, care nu poate fi modificată faţă de contractul iniţial.
Volksbank România este una din cele 16 instituţii de credit ai căror clienţi s-au organizat în grupuri pe yahoo pentru a fi mai bine informaţi cu privire la problemele pe care le întâmpină cu banca şi despre cum să negocieze cu instituţia, dar şi pentru a putea să declanşeze procese colective împotriva băncilor.
SURSA: Mediafax