Ministrul Transporturilor anunța încă de dimineață finalizarea lucrărilor la acest lot de autostradă, dat în circulație mai devreme cu două luni față de termenul prevăzut în contract. Sorin Grindeanu a ținut să menționeze că nu dorește festivități la deschidere ci doar rezultate.
Autostrada Târgu Mureş-Ungheni s-a deschis circulației, luni, 6 decembrie, începând cu ora 14.00. Anterior, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța, luni, deschiderea circulaţiei pe autostrada într-o postare pe contul său de socializare.
„Astăzi se deschide circulaţia pe autostrada Târgu Mureş-Ungheni. Vorbim de 4,5 kilometri care au profil de autostradă şi 4,7 kilometri la profil de drum naţional cu două benzi pe sens”, a scris, luni, pe Facebook, Sorin Grindeanu.
Ministrul a reiterat ideea că nu-şi doreşte festivism. „Rezultate concrete! Nu festivism”, a mai scris Grindeanu.
Lotul, dat în circulație cu două luni mai devreme
Coordonatorul de proiect din partea companiei Strabag pentru realizarea lotului Târgu Mureş – Ungheni a Autostrăzii Transilvania, Marius Mitrofan, a declarat, luni, că acest lot este dat în circulaţie mai devreme cu două luni calendaristice, faţă de termenul prevăzut în contract.
„Lotul 1 al Autostrăzii Târgu Mureş-Ogra, cel pe care CNAIR îl va recepţiona astăzi, este un lot a cărui contract s-a semnat în 22 iulie 2020, este un contract de execuţie, proiectarea a fost asigurată de către beneficiar. Durata de realizare a investiţiei contract este de 18 luni, lucrarea se va recepţiona cu un avans de două luni calendaristice, trebuia realizat până în 22 ianuarie 2022. Valoarea contractului de execuţie este de 192.059.000 lei plus TVA. Lungimea este de 4,5 km şi este completată cu 4,7 de kilometri de drum de legătură, care face legătura între autostradă şi municipiul Târgu Mureş.
Acesta este un drum expres pe 4 benzi de circulaţie şi cu o zonă mediană, bordată cu elemente de beton tip New Jersey. Tronsonul de autostradă de 4,5 km se finalizează în dreptul kilometrului 0, de unde, spre viitor, vor pleca cele două conexiuni de autostradă, continuarea A3 spre Braşov şi A8, care este în fază de studiu de fezabilitate, care trebui să lege Târgu Mureş de Iaşi. Pe tot tronsonul s-a executat un nod rutier, un semi nod rutier (…) care asigură descărcare şi încărcare dinspre Cluj sau Braşov, pentru traficul care tranzitează Târgu Mureş şi care ocoleşte, prin Acăţari, municipiul Târgu Mureş”, a declarat presei Marius Mitrofan.
Lucrarea rezolvă o problemă gravă de trafic
Potrivit reprezentantului companiei, aceste lucrări de infrastructură sunt foarte importante, fiindcă rezolvă o problemă gravă de trafic, care afecta oraşul Ungheni.
„Este foarte important acest semi nod, fiindcă până la realizarea lui exista un conflict de trafic destul de însemnat în Ungheni, toate autovehiculele care veneau de la Cluj şi din centrul României descărcau prin nodul rutier la Ungheni, intrau în Ungheni prin sensul giratoriu şi de acolo se întorceau din nou pe DJ 151D către Acăţari. La ora aceasta s-a rezolvat în sensul că tot traficul greu care tranzita pe aici, se descarcă de pe autostradă se descarcă direct la nodul de la kilometrul 2+460 şi de acolo va tranzita cu ocolirea oraşului Târgu Mureş, direct prin Acăţari”, a mai arătat Mitrofan.