Un contract de succes pentru vânzarea brandului său omonim de modă l-a propulsat pe creatorul Tom Ford în clubul miliardarilor mondiali.
Ford, în vârstă de 61 de ani, care a lansat brandul Tom Ford în 2005 și l-a transformat într-o putere în domeniul hainelor și accesoriilor de lux, și-a vândut marți compania către Estée Lauder Companies într-o tranzacție evaluată la 2,8 miliarde de dolari, relatează CNN.
Achiziția Tom Ford Brands de către Estée Lauder ar trebui să se încheie în prima jumătate a anului viitor, în așteptarea aprobărilor de reglementare. Tranzacția va integra complet Tom Ford Brands, care are deja un parteneriat în curs de desfășurare cu gigantul în domeniul produselor cosmetice și de îngrijire a pielii, în portofoliul diversificat al Estée Lauder.
Cele două companii sunt partenere de mai bine de 15 ani, după ce au lansat împreună marca Tom Ford Beauty în 2006.
Tom Ford, în rândul miliardarilor
Ca urmare a vânzării, Tom Ford intră acum în rândul miliardarilor globali, potrivit Forbes, care estimează că designerul, care deținea aproape 64% din compania sa, va primi aproximativ 1,1 miliarde de dolari în numerar din vânzare, după deducerea taxelor estimate.
Portofoliul actual al lui Ford include, de asemenea, cel puțin două case, una în Los Angeles și una în New York, evaluate la o valoare colectivă de 65 de milioane de dolari, potrivit publicației.
Ford va rămâne în funcția de „vizionar creativ” al mărcii după încheierea tranzacției și va rămâne în acest rol până la sfârșitul anului 2023, potrivit comunicatului.
Domenico De Sole, președintele brandului Ford, care a condus anterior Gucci, va rămâne, de asemenea, în calitate de consultant în aceeași perioadă.
Tranzacție de 2,8 miliarde de doalri
Tranzacția, care va fi decontată printr-o combinație de numerar, datorii și plăți amânate care vor fi scadente în 2025, va permite ca doi dintre partenerii actuali ai Tom Ford, Ermenegildo Zegna și Marcolin, să își prelungească acordurile de licență existente, au precizat companiile.
Zegna, casa de modă italiană de lux, își va extinde acordul actual „pentru a include o licență pe termen lung pentru toată moda pentru bărbați și femei, precum și pentru accesorii și lenjerie intimă”, a precizat compania. Marcolin va continua să producă ochelari de soare și rame optice sub marca Ford.
Estée Lauder Companies, care deține mai multe branduri globale de frumusețe, printre care Clinique și Bobbi Brown, a declarat că se așteaptă ca vânzările anuale de produse cosmetice ale lui Tom Ford să ajungă la 1 miliard de dolari „în următorii doi ani”.