TomTouch, divizia interactivă a companiei CS Vision, a prezentat în septembrie 2010 prima masă multitouch produsă în România. De atunci, cei de la TomTouch au reușit să contracteze 5 astfel de mese interactive.
Cine sunt beneficiarii? „Două le vom livra unui post de televiziune, vor să folosească această suprafață în prezentarea subiectelor unei emisiuni de actualitate socială. I-a încântat ideea că pot prezenta fotografii, filme și alte documente, hărți de exemplu, într-un format interactiv, că pot manevra mai mulți aceste obiecte și că totul este la îndemâna realizatorului și a invitaților săi. Pentru noi va fi o mare provocare, căci emisiunea este una realizată în direct, în fiecare zi a săptămânii, la o oră de vârf”, declară Răzvan Bâgiu, proprietarul CS Vision.
Celelalte mese au fost solicitate de agenții de publicitate pentru clienți ai acestora, din domeniul farmaceutic, fmcg și auto. „O masă va fi folosită într-un salon de prezentare auto, având ca prim scop să permită configurarea modelelor după dorințele clienților. Interacțiunea cu o astfel de masă este diferită de tot ceea ce s-a putut face până acum într-un astfel de showroom”, precizează Răzvan Bâgiu.
O masă multitouch costă 9.500 de euro, iar cei de la TomTouch văd că ar putea ajunge anul acesta la 15 livrate.
Pentru TomTouch, alături de producția de terminale informative sau tranzacționale, există solicitări din ce în ce mai multe pentru terminale interactive pentru publicitatea outdoor. TomTouch a implementat, deja de 2 ani, soluții de publicitate interactivă în stațiile de autobuz, iar anul acesta a contractat și totemuri stradale, ce permit interacțiunea cu utilizatorii datorită unor touchscreenuri de peste 1,3 m diagonală.
„Solicitările sunt diferite doar din punctul de vedere al aplicațiilor. În general, hardware-ul produs este similar, toate terminalele având ca element comun ecranul mare interactiv, iar pentru noi să le carcasăm diferit este relativ ușor, căci avem producția aici, la Brașov. Aplicațiile sunt de la simple puzzle-uri până la unele mai complexe, dar toate au în comun interacțiunea cu utilizatorii. În plus, avem un avantaj față de soluțiile de publicitate stradală clasice prin faptul că oferim rapoarte exacte de utilizare, în timp real”, a mai spus Răzvan Bâgiu.