Industria producătoare de componente auto din lume se luptă cu aceeași problemă ca și constructorii de mașini: criza vânzărilor. Cu toate acestea, multe dintre marile companii furnizoare au găsit soluții, nu doar pentru a supraviețui, ci chiar pentru a își crește veniturile.
Ne-am obișnuit să privim industria auto prin prisma câtorva mari producători de autovehicule, firecare având în portofoliu una sau mai multe mărci cunoscute. Știm că General Motors și Toyota se bat pentru supremația mondială în privința numărului de mașini vândute. Știm și că grupul Volkswagen este cel mai puternic producător european și are ambițiua ca, în doar câțiva ani, să devină lider mondial. Cunoaștem și faptul că majoritatea producătorilor de mărci de volum – Renault, Fiat, PSA Peugeot-Citroen – se zbat să rămână în zona verde a bilanțurilor financiare.
Mai puțini sunt însă cei care conștientizează că sub capota mașinilor purtând branduri sonore se află zeci sau chiar sute de componente provenite de la firme ale căror cifre de afaceri le depășesc uneori cu mult pe cele ale unor producători auto și că în această zonă a pieței competiția este cel puțin la fel de acerbă.
În 2012 cel mai puternic producător mondial de componente auto a rămas – ca și în 2011 – compania Robert Bosch GmbH. Grupul german cu sediul la Stuttgart a avut anul trecut venituri de 36,78 miliarde de dolari în scădere de la 39,75 mld. USD în 2011. Pe locul secund în clasamentul veniturilor realizate din vânzarea de componente auto se află japonezii de la Denso Corp. cu 34,20 mld USD, iar pe poziția a treia a top se găsește grupul Continental AG cu 32,80 mld. USD.
Pe locurile următoare în Top 10 mondial al furnizorilor de componente auto se află, în ordine, Magna International Inc. (30,43 mld USD), Aisin Seiki Co. (30,08 mld USD), Johnson Controls Inc. (22,51 mld. USD), Faurecia (22,50 mld. USD), Hyundai Mobis (21,35 mld. USD), ZF Friedrichshafen AG (18,61 mld USD) și Yazaki Corp. (15,80 mld. USD).