Un ONG, un brand de apă minerală, un gigant IT, un producător de ciocolată şi unul de bunuri de larg consum au creat primele cinci cele mai copiate, remixate şi parodiate reclame din istoria mediului online, conform unui studiu al companiei Visible Measures, citat de Business Insider.
Circa 72 de ore de conţinut video este încărcat pe Youtube în fiecare minut, de utilizatorii din întreaga lume. Iată care sunt cele mai distribuite sporturi video pe Youtube:
1. Kony 2012 – 86 de milioane de vizualizări
Campania lansată pe Internet, pe 5 martie 2012, este demersul unei organizaţii non profit care vrea să oprească măcelul din Uganda. Viralul Konz 2012 a atras atenţia întregii lumi asupra criminalului de război african Joseph Kony. “Cea mai puternică armă a ucigaşului Joseph Kony este faptul că lumea nu ştie nimic despre el şi că pe nimeni nu interesează ce se întâmplă într-o ţară africană. Aşa că va propun să-l facem celebru pe acest om. Să ajungă la fel de faimos precum Rihanna, Oprah sau Bill Clinton. Doar aşa îl putem doborî şi putem stopa crimele pe care le face”, aşa sună mesajul clipului de prezentare făcut de organizaţia „Copiii invizibili”. Expunerea intensă a filmului a dus la prăbuşirea site-ului Kony 2012, la scurt timp după ce acesta a început să câştige popularitate pe scară largă. Pe 5 aprilie 2012, „Copiii invizibili” a lansat un al doilea clip video – Kony 2012: Part II – Beyond Famous.
<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/Y4MnpzG5Sqc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
2. Live Young (Evian) – 78,5 milioane de vizualizări
Campania brandului francez de apă minerală a atras atenţia cu clipul în care principalii actori sunt o serie de bebeluşi plini de energie.
<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/_PHnRIn74Ag" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
3. Xbox Project Natal (Microsoft) – 47,5 milioane de vizualizări
<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/I9tmr8VDqN8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
4. Just my shell (M&M) – 38,6 milioane de vizualizări
<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/yn3mktl30iw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
5. Evolution (Dove) – 36,6 milioane de vizualizări
<iframe width="640" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/omBfg3UwkYM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
6. Kobe Bryant sare peste un Aston Martin încălţat cu Nike Hyperdunks – 34 milioane de vizualizări
<iframe width="640" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/yURa9T0-Rjk" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
7. Prezentarea iPhone 4S – 28,3 milioane de vizualizări
<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/KvveDWwy_Rw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
8. LeBron James "What shoul I do?" (Nike) – 23,6 milioane de vizualizări
<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/o1GMkRBlFMw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
9. Oh Africa (Pepsi ) – 22,6 milioane de vizualizări
<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/L7PFOs3d5Gw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
10. Get It On (Durex) – 21.9 milioane de vizualizări
<iframe width="640" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/efRGjRMwagA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Chiar dacă o mare parte dintre filmuleţele distribuite sunt modificate sau parodiate, publicitarii se bucură că spoturile au devenit populare în rândul consumatorilor de pretutindeni.
Sursa: Business Insider