Un nou podium în ediţia din 2007 a «Top 100 Femei de succes din România», lansată astăzi de revista Capital. Aflat la cea de-a patra apariţie, clasamentul reuneşte personalităţi feminine care au obţinut performanţe remarcabile în afaceri, management, artă şi cultură, medicină, sport, politică, diplomaţie etc.   

 

Anul acesta, în top au fost incluse 36 de nume noi. Dintre acestea, cele mai multe (15) ocupă poziţii de top management în companiile în care lucrează, iar 12 îşi conduc propriul business. Industria comunicării (marketing, relaţii publice şi publicitate) şi sectorul financiar-bancar sunt domeniile din care provin cele mai multe reprezentante noi – 8, respectiv 7.

  

Pentru realizarea clasamentului din acest an, a fost utilizată aceeaşi metodologie de evaluare din 2006. Criteriile de departajare au rămas aceleaşi, fiecare dintre ele având o pondere diferită în punctajul final. Astfel, „Cariera” şi „Implicarea socială” au deţinut fiecare o pondere de 15%, în timp ce „Notorietatea” şi „Situaţia financiară”, doar 10%. Criteriul „Reuşite în 2006” a avut o pondere de 50% în punctajul final al fiecărei candidate, fiind considerat cel mai important în întocmirea unui top al succesului în actualitate.

  

În ediţia din acest an a „Top 100 Femei de succes”, predomină femeile care ocupă poziţii de top management (34), urmate de femeile de afaceri (26). O pondere importantă o deţin femeile din lumea artistică (8), din lumea medicală (8), din mass-media (7), din cadrul profesiilor liberale (6) şi al organismelor internaţionale de renume (4). De asemenea, diplomaţia (2) şi sportul (2) au reprezentante de marcă în această ediţie. Alte domenii din care provin femeile de succes prezente în top sunt politica (1) şi învăţământul (2).

Plecând de la premisa că titulatura de „femeie de succes” este, până la urmă, o chestiune de etichetă pe care societatea ţi-o pune, compania de cercetare de piaţă Synovate a realizat, pentru revista Capital, un studiu calitativ pentru a defini portretul femeii de succes şi a evidenţia criteriile ce stau la baza confirmării acestui succes. „Cum definim succesul pentru o femeie în România?” şi „Care este portretul tipic al unei femei de succes?” sunt doar câteva dintre întrebările al căror răspuns este furnizat de studiul Synovate.  

„Pentru o femeie, succesul se bazează pe nevoile, visele şi dorinţele ei. Valoarea scopurilor ei poate fi influenţată de alţii, dar este determinată de ea însăşi. Succesul înseamnă atât drumul spre atingerea unui scop, cât şi atingerea acelui scop”, spune Kathy Glover Scott într-un interviu acordat în exclusivitate revistei Capital. Autoarea volumului „Femeia de succes”, publicat şi în România, Kathy Glover Scott este expertă în planificarea, marketingul şi dezvoltarea unor proiecte.

Şi în acest an, „Top 100 Femei de succes” cuprinde clasamente internaţionale, preluate din publicaţia americană Forbes. Deoarece am observat că topul Forbes al celor mai influente celebrităţi din lume era dominat de bărbaţi, am hotărât să listăm doar primele 25 de poziţii, unde sunt prezente trei femei. Am ales, în schimb, să preluăm primele 25 clasate în topul celor mai puternice femei din lume, realizat de Forbes. În plus, este prezentat şi topul celor mai bine plătite femei manager din lume, clasament realizat de prestigioasa revistă Fortune.   

 

„Top 100 Femei de succes” a fost tipărit într-un tiraj de 68.000 de exemplare, distribuite separat sau împreună cu revista Capital. Abonaţii publicaţiei Capital primesc gratuit suplimentul.

 

Ierarhia primelor zece locuri din acest an este următoare:

1-2) Ana Diculescu Şova şi Nadia Comaneci – 48 pct.

3) Camelia Şucu – 45,75 pct.

4) Georgioana Pogonaru – 45,5 pct.

5–6) Mihaela Leventer şi Aurora Liiceanu – 44,25 pct

7– 8) Irina Cajal şi Virginia Gheorghiu – 44 pct.

9) Măriuca Talpeş – 43,25 pct.

10) Ana-Maria Mihăilescu şi Maria Grapini – 42,5 pct.

Sursa: Capital 27 Martie 2007