Cei trei cofondatori au reușit să atragă în echipa operațională specialiști tineri, unii dintre ei școliți în străinătate, demonstrând astfel că trendul emigrării doctorilor poate fi inversat cu un plan bine pus la punct din care se remarcă abilitatea managerială și viziunea pe termen lung.
„Viziunea Neuroaxis este centrată pe nevoile pacientului și pe dorința de a oferi servicii de cea mai înaltă calitate într-un loc sigur, cu oameni supra-specializați și tehnologie de ultimă generație. (…) Ca entitate medicală, pentru a reuși să faci diferența ai nevoie atât de o echipă performantă cât și de tehnologie de ultimă generație. Ambele sunt importante, pentru că împreună cele două creează sinergia necesară actului medical de înaltă calitate. Spre exemplu, în neurologie, medicul consultă pacientul și ridică suspiciunea unui diagnostic. Această ipoteză este ulterior confirmată în funcție de complexitate prin tehnici paraclinice standard sau avansate de diagnostic. Toți acești pași sunt necesari în stabilirea unui traseu terapeutic adecvat pacientului. Când discutăm de investigații paraclinice mă refer la investigații de tip RMN, CT, EEG, ecografie, EMG, puncții lombare, analize de laborator etc. Rezultatul este influențat de calitatea echipamentelor folosite, însă acestea nu pot înlocui experiența corpului medical,” afirmă dr. Dan Mitrea, cofondator și Director Medical al Clinicii Neuroaxis.
„Pregătim în afara țării cât mai mulți colegi”
Potrivit cofondatorului Neuroaxis, strategia clinicii implică pregătirea în afara țării a cât mai multor specialiști, pentru ca aceștia să se familiarizeze și să rămână la curent cu noile tehnologii.
„Lipsa personalului specializat, atât medical, cât și non-medical, a fost și este o provocare cu care ne confruntăm constant. Din păcate, accesul limitat la specialiști limitează și posibilitatea investiției în tehnologiile noi deoarece acestea au nevoie de un anumit nivel de pregătire clinică și tehnică la care, din păcate, ecosistemul educațional din România nu s-a actualizat. Din acest motiv încercăm să pregătim în afara țării cât mai mulți colegi care ulterior să ajute în procesele de diagnostic sau tratament al pacienților clinicii noastre,” adaugă dr. Dan Mitrea.
Clinica Neuroaxis, implicată în campanii de educare a opiniei publice
În acest an, specialiștii Clinicii Neuroaxis au făcut un pas și mai departe în efortul lor de genera awareness cu privire la afecțiunile neurologice. Prin campania publică „Împreună suntem #NeuroPuternici”, aceștia au tras un semnal de alarmă cu privire la provocările cu care se confruntă pacienții care trăiesc cu afecțiuni neurologice. Campania, demarată printr-un experiment social filmat cu cameră ascunsă, a arătat, în primă fază, faptul că societatea noastră nu este pregătită să sară în ajutorul pacienților cu afecțiuni neurologice. Nu știm să identificăm corect simptomele acestor afecțiuni și nu știm să oferim primul ajutor celor care se confruntă cu un AVC sau criză epileptică.
În pasul următor al campaniei, specialiștii Clinicii Neuroaxis au realizat materiale de informare publică cu privire la afecțiunile neurologice și modul în care îi putem sprijini pe acești pacienți. Societatea de Transport București (STB), Metrorex și Aeroportul Otopeni s-au alăturat campaniei realizate de Clinica Neuroaxis, promovând pro bono infograficele și clipurile video explicative care abordau cinci afecțiuni neurologice: AVC, epilepsie, Scleroză Multiplă, Parkinson și Alzheimer. Pe parcursul campaniei, prin intermediul acestor parteneriate, mesajele dezvoltate de specialiștii Clinicii Neuroaxis au ajuns, zilnic, la peste 1.1 milioane de români.