Profitabilitatea, preţurile şi relaţia cu clienţii sunt factorii identificaţi de manageri ca fiind cruciali pe timp de criză, potrivit unui sondaj care a inclus directori executivi de la 570 de mari companii internaţionale, publicat de firma de servicii profesionale Ernst & Young.
86% dintre directorii intervievaţi de Ernst & Young au declarat că pe parcursul ultimului an au accelerat programele de reducere a costurilor, 52% au intensificat planurile de restructurare şi 38% au apăsat pe butonul pe care scria „program de reducere semnificativă a numărului de angajaţi”.
La întrebarea „care sunt factorii de interes cheie pe termen scurt”, executivii intervievaţi au răspuns: profitabilitatea (73%), strategia de stabilire a preţurilor (55%) şi relaţia cu clienţii (52%).
38% dintre manageri au spus că s-au făcut mai multe investiţii în gestionarea riscurilor la nivel intern.
Strategii post-recesiune
În ceea ce priveşte perioada post-recesiune, intenţiile directorilor intervievaţi au fost destul de egal împărţite între extinderea în noi zone geografice, utilizarea sporită a alianţelor strategice, achiziţii, şi renunţarea la părţi neesenţiale din afacere.
Semne de optimism
Un sfert dintre respondenţi au spus că ce a fost mai rău a trecut, iar 42% au spus că unele semne de viaţă sunt deja evidente în economia mondială sau vor fi până la sfârşitul anului. Pe de altă parte 21% dintre ei nu cred că va fi nici o revenire înainte de a doua jumătate a anului 2010 cel mai devreme.
Pentru acest sondaj, Economist Intelligence Unit a chestionat 569 de directori executivi şi membrii ai consiliilor de conducere. Respondenţii au fost selectaţi din întreaga lume şi din toate sectoarele industriale. Mai mult de jumătate din directorii intervievaţi lucrează pentru companii globale cu un venit anual de peste 1 miliard dolari SUA. Cercetarea a fost efectuată la începutul lunii iunie 2009.