Top 300 companii revine anul acesta pe 16 octombrie și aduce analize financiare, pronosticuri economice și detalii interesante despre cele mai puternice companii din România. Una dintre acestea este Transavia, cel mai mare producător de carne de pasare din România, lider în segmentul său.
Echipa de la Transavia a oferit un interviu exclusiv revistei Capital în care ne dau un sneak peek în planurile sale de investiții, prognozele cifrelor de afaceri și profiturilor, adaptarea la noua criză medicală și ajustările planului de management.
I-am întrebat pe reprezentanții companiei ce estimări au pentru 2020 și ce buget de investiții. Iată ce ne-au dezvăluit:
„La nivelul anului 2019, rezultatele financiare ale grupului Transavia au fost în creștere, CA de 165 milioane euro, profit brut 27 milioane euro.
Bugetul de investiții alocat pentru 2020 este în creștere față de 2019 (21 milioane euro).”
Următorul subiect atins au fost investițiile – care au fost cele mai importante?
„Deși este un an foarte dificil, continuăm investițiile propuse, în diverse sectoare de producție și procesare: ferma state-of-the art Libertan, dedicată creșterii puilor în sistem lent, alte investiții foarte importante pentru extinderea abatoarelor de la Bocșa, Caraș – Severin și Brașov, extinderea depozitării la fabrica de nutrețuri combinate, o nouă stație de epurare a apei, alte modernizări și retehnologizări la fermele de creștere a puilor.”
Anul acesta a venit cu mari dificultăți pe care le-am resimțit cu toții. Companiile au avut multe obstacole de depășit, Transavia inclusiv. Iată care au fost cele mai mari provocări pentru aceasta în 2020:
„În contextul special creat de pandemia COVID-19 și a stării de urgență, instaurate la nivel național, Transavia a anunțat încă de la începutul pandemiei că este pregătită în totalitate și din toate punctele de vedere să funcționeze la capacitate maximă, precum și să implementeze toate măsurile impuse de autoritățile centrale și locale. De asemenea, Transavia a fost prima companie care s-a implicat foarte activ în criza sanitară generată de COVID-19 printr-o acțiune amplă de sponsorizare a Spitalului Județean Alba și sprijinirea autorităților locale, așa cum am anunțat în 13 martie 2020.”
O altă întrebare pe care am avut-o pentru cei de la Transavia a fost despre cum și-au adaptat aceștia managementul companiei în perioada crizei medicale. Au declarat:
„Transavia este organizată într-un sistem de circuit închis, “De la bob la furculiță“, astfel încât nimic nu intră și nu iese din companie, fără a avea un control foarte strict.Trasabilitatea tuturor materiilor prime și a produselor ne ajută să garantăm o calitate unică și o siguranță maximă a produselor noastre.În magazine produsele ajung prin distribuția noastră proprie, prin parcul auto propriu. Astfel, nu vorbim de o adaptare, pentru că aceste măsuri au fost implementate deja în baza sistemului de producție integrat pe verticală de care beneficiază compania de foarte mulți ani. ”
În încheiere, i-am rugat pe cei de la Transavia să ne ofere o idee despre imaginea companiei. Au răspuns scurt și la obiect:
„Well Made in Romania”
Mai multe detalii interesante, analize financiare de calitate și prognoze economice ale celor mai tari companii din țară le găsiți în ediția Top 300 companii de anul acesta, ce se lansează pe 16 octombrie.