Războiul pentru vizibilitatea în online
În a doua săptămână a campaniei prezidențiale, lupta pentru Cotroceni se intensifică, iar clasamentul vizibilității online a celor cinci candidați—Marcel Ciolacu, Nicolae Ciucă, George Simion, Elena Lasconi și Mircea Geoană—înregistrează schimbări semnificative.
Marcel Ciolacu continuă să domine online, urmat de Nicolae Ciucă și George Simion. Candidatul PSD își menține poziția de lider al competiției pentru vizibilitatea online, păstrând nivelul de mențiuni obținut în prima săptămână a campaniei. De asemenea, trendul se menține și pentru cei doi următori candidați, Nicolae Ciucă și George Simion, conform datelor procesate prin NewsVibe, platforma avansată pentru monitorizarea și analiza conversațiilor online, citată de informat.ro.
Surpriză în clasament
Mutare surpriză în clasament: deși ordinea primilor doi candidați a rămas neschimbată față de săptămâna trecută, candidatul AUR, George Simion, care ocupase locul cinci în măsurătorile anterioare, a urcat pe locul trei, înlocuindu-l pe Mircea Geoană, care a înregistrat o scădere semnificativă.
Mircea Geoană (cu 628 de mențiuni) și Elena Lasconi (cu 876 de mențiuni) sunt singurii care nu au depășit pragul de o mie de mențiuni online, având adevărate prăbușiri de 50%, respectiv 30%, în ceea ce privește vizibilitatea online în surse relevante.
Clasamentul vizibilității
Candidații partidelor din coaliția de guvernare, precum și liderul AUR, își mențin nivelurile de vizibilitate online la valori asemănătoare cu cele din prima săptămână de campanie.
Vizibilitatea online a candidaților:
- Marcel Ciolacu (3.826 mențiuni) – constant
- Nicolae Ciucă (2.179 mențiuni) – constant
- George Simion (1.013 mențiuni) – constant
- Elena Lasconi (876 mențiuni) – în scădere
- Mircea Geoană (628 mențiuni) – în scădere
Notă: Au fost reținute doar mențiunile din sursele relevante online și social media, validat de platforma NewsVibe, scrie informat.ro
Mențiunile și motivele lor
Conform datelor din graficul evoluției comparative, trei candidați au înregistrat cele mai multe mențiuni într-o singură zi: Marcel Ciolacu, Nicolae Ciucă și Mircea Geoană, pe 7 noiembrie.
Subiectul Bolojan, cu speculațiile și reacțiile asociate, explică parțial acumularea de mențiuni. Candidații PSD și PNL au beneficiat de vizibilitate datorită temei comune – vila RA-APPS din Aviatorilor.
Candidata USR a fost vizibilă pe 3 noiembrie, relansând subiectul Bolojan și afirmând că ar guverna cu un PNL condus de acesta.
Mircea Geoană a fost menționat în contextul „fermelor de troli”, iar George Simion a înregistrat cele mai multe mențiuni pe 6 noiembrie, legat de victoria lui Donald Trump și atacul hackerilor asupra site-ului AUR.
Din perspectiva publicului atins prin referirile la numele său, Marcel Ciolacu a fost constant pe primul loc, depășindu-și contracandidații pe întreaga durată a intervalului. Nicolae Ciucă l-a urmat aproape permanent, cu două excepții: pe 3 noiembrie, când Elena Lasconi l-a depășit, și pe 6 noiembrie, când a fost surclasat, la limită, de George Simion.
Mircea Geoană are un impact mai mare decât Elena Lasconi, deși a obținut mai puține mențiuni, acestea provenind din surse cu un public mai larg. George Simion a înregistrat cel mai semnificativ salt pozitiv, datorită temelor de la mijlocul săptămânii. În schimb, vizibilitatea lui Mircea Geoană a avut un trend negativ, cu o revenire spre finalul intervalului.