De altfel, în multe ţări, procesul de învăţământ s-a modificat substanţial odată cu apariţia a tot felul de instrumente digitale compatibile. Dovadă stau investiţiile private în tehnologia educaţiei, care s-au triplat în ultimii zece ani, ajungând la 429 milioane de dolari în 2011. Investiţiile s-au concretizat în startupuri  inovatoare, care au transformat modul în care învaţă elevii, în întreaga lume. Iată cinci dintre cele mai folosite produse educaţionale în lume:

1. Kaltura

Kaltura cuprinde o serie de softuri pentru universităţi, învăţători şi profesori de gimnaziu, care încearcă să îi familiarizeze pe elevi cu managementul conţinuturilor multimedia. Kaltura a fost creat în 2006 şi permite unităţilor de învăţământ să îşi creeze propriul campus online, în care elevii să găsească cursuri pe suport video, teme, prezentări Power Point şi multe altele. Userii pot vedea şi publica conţinut folosind telefoane inteligente, tablete sau PC-uri.

2. Blackboard

Acest produs este folosit şi în ţara noastră, de mai multe universităţi private şi include o serie de platforme precum Learn, Transact, Connect, Mobile, Collaborate şi Analytics. Acest sistem dă posibilitatea studenţilor să susțină examene online, să asiste la cursuri în sistem de videoconferinţă şi să îşi vadă notele în cataloage virtuale.

3. Desire2Learn

Este similar cu Blackboard şi cuprinde platforme precum ePortofolios, Campus Life, Analytics, Learning Repository, precum  şi aplicaţii pentru telefonul mobil. Compania a fost fondată în 1999 şi de atunci, serviciile sale de e-learning au început să fie folosite de universităţi şi organizaţii educaţionale din toată lumea.

4. Echo360

Dezvoltat în parteneriat cu o universitate australiană, Echo360 oferă elevilor posibilitatea unei experienţe de învăţare combinată. Softul permite înregistrarea anumitor fragmente din lecţiile profesorilor şi distribuirea lor instant pe mailurile elevilor, prin computer sau telefon mobil. Circa un milion de studenţi din 500 de unităţi şcolare din întreaga lume folosesc acest soft, iar compania înregistrează un venit anual de 15 milioane de dolari.

5. Mediacore

Acest produs oferă companiilor posibilitatea de a şi crea propriile site-uri pe care să posteze conţinut educaţional pentru personal. Peste 1.100 de companii folosesc acest soft, prin care pot face un training susţinut al propriilor angajaţi.
În România, sistemul e-learning, care presupune folosirea acestor produse educationale, a început să funcţioneze timid în universităţi, cu precădere în cele private.