Top daune plătite de Groupama în anul precedent. Groupama, principalul furnizor de asigurări din piață, a plătit compensații în valoare de peste 1,4 miliarde lei pentru pagube rezultate din incendii, accidente și condiții meteorologice extreme.
Top daune plătite de Groupama în 2023
Groupama, liderul în domeniul asigurărilor din România, a desfășurat plăți în 2023 în sumă de peste 1,4 miliarde de lei pentru daune Auto (CASCO, RCA) și Non-Auto (Bunuri, Locuință, Răspundere Civilă, Transport, Agro).
Printre cele mai semnificative despăgubiri se numără două compensații pentru Asigurări de Clădiri și Bunuri în cuantumuri de 4,7 milioane lei (936.000 euro) și, respectiv, 3,3 milioane lei (mai mult de 680.000 euro), precum și o despăgubire auto în sumă de 2,7 milioane lei (540.000 euro). Incendiile au rămas principala cauză a celor mai substanțiale plăți efectuate de companie în 2023, fiind urmate de accidentele rutiere.
„Orice eveniment neprevăzut, fie că vorbim despre un accident auto, un incendiu sau un fenomen meteo extrem, înseamnă nu doar pagube materiale, ci și o provocare extrem de greu de depășit, în lipsa unui sprijin prompt.
Aici intervine misiunea noastră, aceea de a le oferi clienților și partenerilor noștri continuitatea în momentele dificile, de a-i ajuta să privească viitorul cu optimism, știind că le suntem alături în faţa provocărilor. Pentru noi este foarte important nu doar să avem un răspuns rapid în cazul unei daune, ci și să ne implicăm activ în creșterea gradului de conștientizare a riscurilor și în promovarea prevenției.
Proximitatea, solidaritatea, responsabilitatea sunt valori intrinseci pentru compania noastră, care ne ghidează în tot ceea ce facem, iar rezultatele anului trecut, inclusiv în termeni de despăgubiri plătite, confirmă faptul că suntem pe drumul cel bun, o companie stabilă și puternică, care merită încrederea clienților și partenerilor”, a declarat Călin Matei, CEO Groupama.
În 2023, Groupama a achitat despăgubiri de peste 1,4 miliarde lei
Groupama a efectuat cea mai mare compensație în cadrul unei Asigurări de Clădiri și Bunuri în valoare de 4,7 milioane lei (936.000 euro) în urma unui incendiu care a afectat o hală în noaptea de 11 spre 12 august 2023, în Crevedia, județul Dâmbovița. Clientul a declarat paguba online, iar într-un timp scurt, compania a acordat un avans de 2 milioane lei.
A doua despăgubire ca mărime, de 3,3 milioane lei (aproximativ 680.000 euro), a fost acordată pentru o asigurare de clădiri și bunuri în contextul unui incendiu survenit în octombrie 2023 la un adăpost de animale. În 2023, suma totală a compensațiilor plătite de Groupama pentru această categorie de asigurări a înregistrat o creștere de 37% comparativ cu 2022, atingând 41,5 milioane lei.
Topul include și două compensații în domeniul Asigurărilor RCA: o despăgubire de 2,7 milioane lei datorată unui accident rutier în Italia, care a rezultat în deces și vătămări corporale, și o compensație de 2,6 milioane lei pentru un incident rutier în Belgia.
A cincea cea mai semnificativă despăgubire, în valoare de 2,3 milioane lei, a fost acordată în urma daunelor cauzate de apa utilizată pentru a stinge un incendiu la mansarda unui hotel, care a afectat întreaga clădire.
Un serviciu inovator pe piața locală a asigurărilor
În situația apariției daunelor, clienții Groupama beneficiază de un serviciu inovator pe piața locală a asigurărilor – VIDEO ASIST. Această aplicație instalată pe smartphone permite o identificare rapidă și simplă a pagubelor, reducând astfel durata și eficientizând procesul. De asemenea, clienții pot alege și varianta tradițională, unde un inspector se deplasează pentru evaluare, cu posibilitatea de avizare online de către client.
În 2023, 44% dintre avizările pentru daune CASCO au fost făcute online. Pentru asigurările RCA, 34% dintre dosare au beneficiat de avizare online, iar în cazul Asigurării Locuinței cu Extra Acoperiri, 30% dintre avizări s-au realizat electronic.
Indiferent de natura daunei, Groupama pune accent pe calitatea serviciilor furnizate. Conform studiilor efectuate de companie, toți indicatorii de calitate au înregistrat îmbunătățiri în comparație cu anul precedent, reflectând angajamentul constant al companiei pentru furnizarea de servicii de calitate la tarife echitabile. Astfel, în 2023, scorul mediu de satisfacție a atins 80%.