”Proiectul nostru de suflet este cel al Academiei de management, Life Academy. În Academie pregătim managerii pentru viitorul companiei sau echipele de vânzări din Grupul MedLife”, a declarat directorul de resurse umane al MedLife pentru Capital.

Radu Petrescu Director Resurse Umane MedLife
Radu Petrescu, Director Resurse Umane MedLife

Capital: – Care credeți că este cel mai de succes proiect implementat în 2021?

R.P: – În 2021 am derulat o serie de proiecte pentru a integra operaţional companiile care s-au alăturat în Grupul MedLife în perioadă recentă. De asemenea, a fost o provocare din perspectiva recrutării şi a retenţiei colegilor din zona medicală care au fost supuşi unei presiuni permanente din cauza pandemiei şi care ne-a forţat să adaptăm modelul de recrutare. În aceste condiţii, au fost foarte importante programele de training pe care le-am integrat în modul online pentru asistentele şefe şi coordonatori de recepţii pentru a le oferi susţinerea şi pregătirea de a face faţa unor provocări de management al echipei pe care nu le-am mai întâlnit.

C: – Care este cel mai mare proiect din cariera dumneavoastră implementat în cadrul instituției în care activați în prezent?

R.P: – Deşi nu a fost neapărat cel mai mare, proiectul de suflet este cel al Academiei de management MedLife, Life Academy. În Academie pregătim managerii pentru viitorul companiei sau echipele de vânzări din Grupul MedLife.

Se poate scrie o carte despre pandemie…

C: – Care sunt proiectele prevăzute pentru 2022?

R.P: – Având în vedere extinderea Grupului MedLife, proiectele importante vizează integrarea companiilor care intra în Grup şi alinierea proceselor operaţionale din zona de resurse umane şi nu numai. Zona de training este extrem de importantă pentru a susţine organizaţia, managerii şi colegii pe parcursul trecerii din starea pandemică într-o stare de semi-normalitate şi, speram, într-un „nou normal” lipsit de stări de alertă.

C: – Care sunt cele mai mari probleme cu care v-ați confruntat în contextul pandemiei?

R.P: – Cred că se poate scrie o carte despre pandemie şi despre situaţiile care s-au iscat pe parcursul acestor ani. Atât viaţa privată, cât şi viaţa profesională a fiecărui coleg au fost date peste cap într-un mod ireversibil. De la momentul iniţial când au fost închise temporar unităţi medicale prin deciziile autorităţilor, la restricţiile impuse care au fost nemaintalnite şi extrem de apăsătoare şi greu de suportat, la emoţiile iscate de primii colegi şi membrii ai familiei care s-au îmbolnăvit, trecând prin procedurile pe care a trebuit să le instituim pentru a ne proteja colegii şi pacienţii, până la ultimele luni care au întins la maxim răbdarea tuturor, pandemia ne-a consumat emoţional şi raţional pe toţi.

Am încercat să ne păstrăm raţiunea într-o furtună emoţională şi să ne încurajăm colegii în faţă situaţiilor pe care le-au înfruntat. Sunt mândru că am ieşit cu fruntea sus şi mai puternici dintr-o încercare care a scufundat multe organizaţii. Curajul şi suportul colegilor, al medicilor şi asistentelor din MedLife, alături de răbdarea şi de înţelepciunea deciziilor luate pe parcusul pandemiei s-au tradus şi în rezultate financiare excelente, dar şi în creşterea coeziunii Grupului şi a colectivului.

O curiozitate neobosită

C: – De ce v-ați lovit în relația cu administrația locală sau centrală?

R.P: – Avem o relaţie foarte bună cu administraţiile locale şi centrale. Desigur că sunt lucruri de îmbunătăţit şi o companie antreprenorială îşi doreşte să găsească rapid soluţii la toate cererile pe care le are, însă suntem realişti şi găsim în administraţii oameni de calitate şi bunăvoinţa care ne susţin pentru a avansa cu proiectele ambiţioase pe care le propunem.

C: – Ce sfat i-ați da unui tânăr care este la început de drum într-o carieră similară cu a dumneavoastră?

R.P: – Sunt câţiva paşi pe care un tânăr sau tânăra ar trebui să-i parcurgă pentru a lucra cu plăcere în zona de resurse umane: în primul rând, să aibă o curiozitate neobosită pentru a înţelege interacţiunile dintre oameni, dar şi ce înseamnă business, antreprenoriat, interacţiuni comerciale. Apoi, înainte de a începe o carieră în resurse umane ar trebui să încerce câteva joburi în alte departamente pentru a înţelege o parte din interacţiunile dintr-o companie. Nu în ultimul rând, este recomandabilă o extra-doza de cărţi din zona de HR, sociologie, psihologie şi business.

Socializare, ghidare și management competent

C: – Care credeți că vor fi cele mai importante schimbări în domeniul în care activați în următorii 10 ani?

R.P: – Probabil că digitalizarea şi meta-verse-ul vor căpăta proporţii semnificative în toate interacţiunile de muncă. De asemenea, grijă pentru bunăstarea angajaţilor şi o aboradare axată pe calitate vor fi mijloacele prin care companiile vor reuşi să atragă şi să reţină oamenii care vor aduce succesul companiei. Oamenii vor avea nevoie de socializare, de ghidare şi management competent şi peste 100 de ani, indiferent de mijloacele tehnice pe care le vom folosi pentru a ne îndeplini sarcinile zilnice.

C: – Bani. Ce vă spune acest cuvânt?

R.P: – Unul dintre mijloacele care ne ajută să ne atingem obiectivele pentru a ne împlini potenţialul uman.