Top-modelele industriei auto, gata să urce pe catwalk la Paris

Giganţii industriei auto mondiale sunt gata pentru o nouă demonstraţie de forţă. Zeci de noi modele de serie sau concepte se pregătesc să îşi arate strălucirea la Mondial de l’automobile 2010. Salonul auto de la Paris va debuta pe 30 octombrie, cu două zile dedicate presei. Apoi, între 2 şi 17 octombrie, publicul larg va avea posibilitatea de a vedea pe viu toate vedetele motorizate pe care producătorii de automobile sunt gata să le elibereze pe şosele. În ciuda crizei ca

Giganţii industriei auto mondiale sunt gata pentru o nouă demonstraţie de forţă. Zeci de noi modele de serie sau concepte se pregătesc să îşi arate strălucirea la Mondial de l’automobile 2010.

Salonul auto de la Paris va debuta pe 30 octombrie, cu două zile dedicate presei. Apoi, între 2 şi 17 octombrie, publicul larg va avea posibilitatea de a vedea pe viu toate vedetele motorizate pe care producătorii de automobile sunt gata să le elibereze pe şosele. În ciuda crizei care a muşcat adânc din profiturile companiilor, zeci de concepte şi noi modele de serie au deja bine stabilit locul în interiorul halelor imense de la Porte de Versailles. Motor-show-ul parizian vuieşte de zgomotul motoarelor şi de forfota echipelor de designeri şi tehnicieni aflate încă de pe acum la faţa locului, pentru a face o vedetă din fiecare exponat. Gazdele franceze speră ca şi în acest an să facă din Paris capitala industriei auto mondiale. Dacă se va atinge măcar succesul înregistrat la ediţiile anterioare, din 2006 şi 2008, organizatorul AMC Promotion se poate mândri cu cel mai vizitat salon auto mondial. Conform oficialilor AMC, în 2008, aproape 1,5 milioane de vizitatori au trecut pragul expoziţiei, asistând la premiera mondială a 80 de vehicule.

Moda culorii verzi

A devenit deja o modă a tuturor saloanelor auto să promoveze, pe lângă bolizi gurmanzi plini de echipamente de ultimă oră, cât mai multe maşini cu emisii reduse de noxe. Numai că oficialii de la Paris au împins chiar mai departe acest concept, asigurând mărcilor care au reuşit să dezvolte maşini performante din punctul de vedere al emisiilor de CO2 un spaţiu mai mult decât generos, destinat celor care vor să testeze noua tehnologie. Sponsorizat de ministerul francez al mediului şi cel al industriei, „ecomobility“ va da vizitatorilor posibilitatea să vadă cât de departe au ajuns producătorii cu aşa-numitele ZEV (Zero Emissions Vehicle) sau cât de bine pot deprinde tainele eco-drivingului. Bineînţeles că o asemenea iniţiativă nu ar fi avut loc în programul expoziţiei dacă producătorii francezi nu ar fi fost printre pionierii propulsiei electrice sau ai celei hibride.

E mai uşor să te lauzi la tine acasă

Cele două grupuri auto care îşi au rădăcinile în Hexagon, Renault şi PSA, au planuri mari pentru această ediţie a Salonului de la Paris. Conştienţi că se află pe teren propriu şi că pot apela şi la alte resurse decât competitorii germani, italieni, americani sau japonezi, francezii îşi vor etala cele mai noi concepte şi modele de serie. Astfel, dacă la expoziţia de la Geneva din primăvară, standul Renault era dedicat doar conceptelor unor viitoare vehicule electrice, de această dată, în centrul atenţiei vor fi variantele de serie ale unora dintre acestea. Nu vor lipsi, desigur, nici deja controversatul Renault Latitude, clona europeană a modelului Samsung SM5, cu care grupul francez speră să mai poată emite ceva pretenţii în segmentul vehiculelor executive, noile Modus şi Grand Modus, dar şi coupe-roadsterul Wind, model pe care francezii îl consideră un potenţial bestseller în clasa din care face parte. Nu va lipsi nici fenomenalul concept DeZir. Dacă Renault mizează deja pe viitoarele modele electrice Twizy, Zoe, Fluence şi Kangoo, conaţionalii de la Peugeot-Citroën sunt gata să arunce în scenă a doua variantă a conceptului SR1, elegantul Peugeot 508 sedan, dar şi Citroën DS4, DS3 convertible, noul C4 şi 3008 HYbrid4.

Nemţii contraatacă

Nevoită să lupte pe terenul inamicului, cel puţin până la viitorul salon de la Frankfurt, puternica industrie germană nu se lasă deloc mai prejos decât concurenţii din Hexagon. Standurile Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz sau Opel vor fi pline de noutăţi, multe dintre ele extrem de aşteptate. Noul Passat va capta fără doar şi poate atenţia publicului, iar Audi A7 şi Mercedes-Benz CLS îşi vor împărţi aprecierile şi criticile. Tot din Germania vor sosi la Paris viitoarele vedete Volkswagen Jetta, Opel Astra GTC şi Ampera. Din alte colţuri ale lumii se încolonează deja către Paris zeci de modele care mai de care mai interesante. Niponii de la Mazda vor prezenta noi variante ale modelelor 2 şi 6, Chevrolet va prezenta breakul Cruze şi Orlando, Land Rover vine cu primul Freelander care oferă opţiunea de a fi comandat doar cu tracţiune faţă, Suzuki arată noul Swift, iar Volvo, noul V60. Nu trebuie omisă nici cohorta de modele „made in China“, care vor lua cu asalt expoziţia pariziană. Din nefericire, producătorul autohton Automobile Dacia nu va avea nicio noutate absolută la stand, românii preferând să amâne prezentarea unui nou model până la salonul de la Geneva din primăvara viitoare.

12 euro este preţul unui bilet de acces la Mondial de l‘Automobile 2010 din capitala Franţei