Giganţii industriei auto mondiale sunt gata pentru o nouă demonstraţie de forţă. Zeci de noi modele de serie sau concepte se pregătesc să îşi arate strălucirea la Mondial de l’automobile 2010. Salonul auto de la Paris va debuta pe 30 octombrie, cu două zile dedicate presei. Apoi, între 2 şi 17 octombrie, publicul larg va avea posibilitatea de a vedea pe viu toate vedetele motorizate pe care producătorii de automobile sunt gata să le elibereze pe şosele. În ciuda crizei ca
Giganţii industriei auto mondiale sunt gata pentru o nouă demonstraţie de forţă. Zeci de noi modele de serie sau concepte se pregătesc să îşi arate strălucirea la Mondial de l’automobile 2010.
Salonul auto de la Paris va debuta pe 30 octombrie, cu două zile dedicate presei. Apoi, între 2 şi 17 octombrie, publicul larg va avea posibilitatea de a vedea pe viu toate vedetele motorizate pe care producătorii de automobile sunt gata să le elibereze pe şosele. În ciuda crizei care a muşcat adânc din profiturile companiilor, zeci de concepte şi noi modele de serie au deja bine stabilit locul în interiorul halelor imense de la Porte de Versailles. Motor-show-ul parizian vuieşte de zgomotul motoarelor şi de forfota echipelor de designeri şi tehnicieni aflate încă de pe acum la faţa locului, pentru a face o vedetă din fiecare exponat. Gazdele franceze speră ca şi în acest an să facă din Paris capitala industriei auto mondiale. Dacă se va atinge măcar succesul înregistrat la ediţiile anterioare, din 2006 şi 2008, organizatorul AMC Promotion se poate mândri cu cel mai vizitat salon auto mondial. Conform oficialilor AMC, în 2008, aproape 1,5 milioane de vizitatori au trecut pragul expoziţiei, asistând la premiera mondială a 80 de vehicule.
Moda culorii verzi
E mai uşor să te lauzi la tine acasă
Cele două grupuri auto care îşi au rădăcinile în Hexagon, Renault şi PSA, au planuri mari pentru această ediţie a Salonului de la Paris. Conştienţi că se află pe teren propriu şi că pot apela şi la alte resurse decât competitorii germani, italieni, americani sau japonezi, francezii îşi vor etala cele mai noi concepte şi modele de serie. Astfel, dacă la expoziţia de la Geneva din primăvară, standul Renault era dedicat doar conceptelor unor viitoare vehicule electrice, de această dată, în centrul atenţiei vor fi variantele de serie ale unora dintre acestea. Nu vor lipsi, desigur, nici deja controversatul Renault Latitude, clona europeană a modelului Samsung SM5, cu care grupul francez speră să mai poată emite ceva pretenţii în segmentul vehiculelor executive, noile Modus şi Grand Modus, dar şi coupe-roadsterul Wind, model pe care francezii îl consideră un potenţial bestseller în clasa din care face parte. Nu va lipsi nici fenomenalul concept DeZir. Dacă Renault mizează deja pe viitoarele modele electrice Twizy, Zoe, Fluence şi Kangoo, conaţionalii de la Peugeot-Citroën sunt gata să arunce în scenă a doua variantă a conceptului SR1, elegantul Peugeot 508 sedan, dar şi Citroën DS4, DS3 convertible, noul C4 şi 3008 HYbrid4.
Nemţii contraatacă
12 euro este preţul unui bilet de acces la Mondial de l‘Automobile 2010 din capitala Franţei